ادعای رویترز؛ سومین نفتکش ایران عازم لبنان شده است

یک خبرگزاری انگلیسی مدعی حرکت سومین نفتکش ایران به سمت لبنان جهت ارسال سوخت به این کشور شد.

به گزارش ایمنا، یک رسانه انگلیسی یکشنبه شب به وقت تهران مدعی شد سومین نفتکش حامل سوخت ایران برای حزب‌الله لبنان بارگیری شده و به راه افتاده است.

خبرگزاری انگلیسی «رویترز» به نقل از پایگاه «تانکر تراکرز» که در زمینه ردیابی نفتکش‌ها فعالیت دارد، نوشت سومین نفتکش حامل سوخت ایران به مقصد لبنان از ایران حرکت کرده است.

پنجشنبه گذشته ورود نفتکش‌های ایران به لبنان در صدر اخبار رسانه‌های عربی و شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت. امری که بیانگر شکست محاصره آمریکا علیه این کشور در نتیجه اتحاد و اقتدار سه‌جانبه میان تهران، حزب‌الله و دمشق است.

دومین نفتکش حامل سوخت ارسالی ایران برای لبنان نیز بامداد شنبه به وقت تهران از مرز سوریه عبور کرد. لبنان در نتیجه تحریم‌های آمریکا از یک سال و نیم پیش با وخامت اوضاع اقتصادی از جمله کمبود سوخت شدید سوخت روبه‌رو شده است.

حزب‌الله لبنان برای کمک به کاهش فشارها بر مردم لبنان اقدام به خرید سوخت از ایران کرده است. تانکرهای حامل سوخت ایران از روز پنجشنبه گذشته در حال حرکت به سمت مناطق مختلف لبنان هستند.

روزنامه «العربی جدید» چاپ لندن نیز با اشاره به خروج از رکود بحران سوخت در لبنان با ابتکار عمل حزب‌الله و همکاری ایران و سوریه این دستاورد را مهم دانست و نوشت که این اقدام اثری مهمی در وضعیت کنونی لبنان دارد.

منبع: فارس

کد خبر 523285

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.