بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در هفته گذشته

لژیونرهای ایرانی هفته پر سر و صدایی را در اقصی نقاط جهان سپری کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته برای لژیونرهای ایرانی، شلوغ و اما نسبتاً درخشان سپری شد. مهدی طارمی و سردار آزمون با آغاز فصل جدید لیگ قهرمانان مقابل اتلتیکو مادرید و چلسی به میدان رفتند و مهدی قایدی در لیگ امارات غوغا به پا کرد. در ادامه به بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی و مهم‌ترین اخبار آن‌ها در هفته گذشته خواهیم پرداخت.

بدشانسی زوج خط حمله تیم ملی در آغاز UCL

* در مسابقات فصل جدید لیگ قهرمانان اروپا سردار آزمون به مدت ۹۰ دقیقه برای زنیت مقابل چلسی در استندفوردبریج بازی کرد. آزمون یک بار در شرایطی که بازی مساوی بود این فرصت را داشت تا در موقعیتی تک به تک دروازه را باز کند اما رودیگر مانع از زدن ضربه او در آخرین لحظه شد. در پایان این دیدار هم که زنیت یک بر صفر از میزبان خود عقب افتاده بود، پاس دقیق آزمون را زایوبا نتوانست به گل تبدیل کند تا زنیت نخستین شکست خود در این فصل از لیگ قهرمانان را مقابل مدافع عنوان قهرمانی تجربه کند.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در هفته گذشته

* دیگر ایرانی لیگ قهرمانان این فصل، مهدی طارمی بود که با پورتو در مادرید مقابل شاگردان سیمئونه صف آرایی کرد. او که دو موقعیت را در ابتدا بازی از دست داد، در دقیقه ۷۹ توانست توپی را وارد دروازه اتلتیکو کند اما داور با بررسی ویدئویی صحنه در VAR، این گل را به خاطر خطا هند مردود اعلام کرد. به این ترتیب پورتو توانست تک امتیاز ارزشمندی را در گروه مرگ رقابت‌ها به دست آورد. گفتنی است طارمی در بین دونده‌ترین بازیکنان هفته نخست لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در هفته گذشته

سه ملی‌پوش در آاک یونان

* ابتدا هفته جاری میلاد محمدی به آاک یونان پیوست تا به این ترتیب سه لژیونر ایرانی در فصل جاری برای این تیم توپ بزنند. آخرین باری که سه ایرانی در تیمی خارجی هم بازی شده بودند، به سال‌ها قبل باز می‌گردد که مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان و رسول خطیبی در به طور همزمان پیراهن هامبورگ را به تن می‌کردند. نکته جالب اینجا است که این باشگاه یونانی اعلام کرده که هر سه بازیکن ایرانی‌اش برای دیدار با امارات و کره‌جنوبی در انتخابی جام جهانی به تیم ملی دعوت شده‌اند؛ این در حالی است که هنوز لیست رسمی اسکوچیچ برای این دو مسابقه حساس منتشر نشده است.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در هفته گذشته

ورژن دوم "ساحرالایرانی" در امارات!

* لیگ امارات که پس سال‌ها شاهد حضور دوباره بازیکنان ایرانی است، هفته خوش یمنی را برای لژیونرهای ایرانی شاغل در این لیگ رقم زد. مهدی قایدی که در نیمه دوم به جای احمد نورالهی برای شباب الاهلی مقابل الشارجه به میدان رفت، تنها به سه دقیقه زمان احتیاج داشت تا به زیبایی هر چه تمام‌تر نخستین گل خود با پیراهن این تیم را به ثمر برساند و تیمش را پیش بیاندازد. در واپسین دقایق و در شرایطی که بازی سه بر سه مساوی بود، قایدی با حرکتی انفرادی گل برتری را وارد دروازه شارجه کرد تا با ثبت دبل، سه امتیاز شیرین را برای قرمزپوشان شباب الاهلی به دست آورد.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در هفته گذشته

* با گرد و خاک باشو بوشهری در لیگ امارات، او مورد علاقه بسیاری از فوتبالدوستان و کارشناسان این کشور قرار گرفته و برخی از آن‌ها قایدی را علی کریمی که سال‌ها با لقب "ساحرالایرانی" به معنا جادوگر ایرانی در امارات توپ زد، مقایسه کرده‌اند.

دیگر لژیونرها

* دیناموزاگرب در حضور ۳۰ دقیقه‌ای صادق محرمی با نتیجه دو بر صفر مغلوب وستهام در لیگ اروپا شد.

* گل علیرضا جهانبخش در بازگشت به لیگ هلند، به عنوان بهترین گل ماه باشگاه فاینورد انتخاب شد.

بررسی عملکرد لژیونرهای ایرانی در هفته گذشته

* فاینورد در حضور ۸۳ دقیقه‌ای علیرضا جهانبخش، مقابل حریف قدرتمند خود یعنی آیندهوون با نتیجه ۴ بر صفر به برتری رسید.

* آلتا اسپور با حضور کامل محمد نادری توانست دو بر یک گوزتپه را در سوپرلیگ ترکیه شکست دهد.

* ماریتیمو که علیپور را از ابتدا در ترکیب داشت، با تساوی بدون گل برابر فامالیکائو متوقف شد.

کد خبر 523270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.