۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۷
علی دارابی، معاون میراث فرهنگی شد

علی دارابی، معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما با حکم عزت‌الله ضرغامی، قائم‌مقام وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین معاون میراث فرهنگی این وزارتخانه شد.

به گزارش ایمنا، حسن میثمی، مدیر روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأیید این تغییر، از برگزاری مراسم تودیع و معارفه محمدحسن طالبیان و علی دارابی، پیش از ظهر یکشنبه ۲۸ شهریورماه خبر داد.

طالبیان که دکترای معماری داشت و مدیر علمی و اجرایی پایگاه میراث جهانی هفت تپه و چغازنبیل و پایگاه میراث جهانی پارسه پاسارگاد بود و از سال ۱۳۹۲ به عنوان معاون میراث فرهنگی فعالیت داشت، مسؤولیت این معاونت را به علی دارابی سپرد.

دارابی که انتخابش به عنوان معاون میراث فرهنگی با واکنش‌هایی همراه بوده عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما بوده و به عنوان محقق در حوزه ارتباطات و انقلاب اسلامی معرفی شده است. با انتخاب دارابی صفحه معرفی او در ویکی‌پدیا نیز تغییر کرده و به عنوان معاون میراث فرهنگی معرفی شده است.

تحصیلات دارابی در ارتباط با علوم سیاسی است. وی در مقطع دکتری با گرایش جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه آزاد فارغ‌التحصیل شده است. او در زمان ریاست ضرغامی در سازمان صدا و سیما نیز قائم‌مقام و معاون بوده و پیش از دریافت حکم قائم‌مقامی و معاونت میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاون امور استان‌ها در سازمان صدا و سیما بود. دارابی همچنین مشاور رئیس و مدیر بررسی تاریخی و سیاسی مؤسسه حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری و برای مقاطعی رئیس ستاد سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در صدا و سیما بوده است.

از جمله مهم‌ترین اقدامات دارابی در صدا و سیما، راه‌اندازی شبکه‌های تلویزیونی نسیم، پویا، ورزش، نمایش، مستند، افق و سلامت عنوان شده است. در دوران او مذاکراتی درباره راه‌اندازی شبکه تلویزیونی گردشگری نیز مطرح شده بود که تا کنون به سرانجام نرسیده است. او در زمان مسئولیتش در صدا و سیما لازمه راه‌اندازی چنین شبکه‌ای را حمایت متولیان میراث فرهنگی و گردشگری دانسته بود.

منبع: ایسنا

کد خبر 523162

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.