خطوط مرزی توسط سیستم‌های تصویری و شنیداری رصد می‌شود

معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات نیروی زمینی ارتش، گفت: تمامی خطوط مرزی کشور که یگان‌های نیروی زمینی ارتش در آنجا مستقر هستند با دوربین‌های پیشرفته تصویری و سیستم‌های شنیداری تولید داخل رصد و پایش می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی نیروی زمینی ارتش، سرتیپ دوم ایرج شاکری اظهار کرد: هیچ گونه نگرانی از حوادث و اتفاقات مرزی نداریم زیرا لحظه به لحظه رویدادهای این مناطق با پیشرفته‌ترین سیستم‌های ارتباطی کنترل و رصد می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز این نیرو پیشرفته‌ترین تجهیزات را در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات در اختیار دارد، افزود: تمامی حس‌گرهایی که در مناطق مرزی مستقر شده‌اند، اطلاعات را به صورت آنلاین دریافت و به سامانه فرماندهی ارسال می‌کنند تا لحظه به لحظه این مناطق پایش شود.

معاون فناوری ارتباطات و اطلاعات نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: از جمله افتخارات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران این است که تمامی سیستم‌های ارتباطی توسط دستان پرتوان مهندسان جوان در صنعت دفاعی کشور و سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش طراحی و تولید می‌شود.

وی مهمترین مزیت برقراری و نصب سامانه‌های تصویری و شنیداری را کاهش نیروی انسانی خواند و افزود: از جمله اهداف دیگر این اقدام، تصمیم گیری سریع و قاطع فرمانده در حوادث و رویدادها است که در هر شرایط مکانی و جوی می‌تواند شرایط مرزی را پایش کند.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات نیروی زمینی ارتش تاکید کرد: ما در حوادث طبیعی و غیرمترقبه که تمامی سیستم‌های ارتباطی قطع می‌شود با حضوری موثر و با برقراری سیستم‌های پیشرفته تصویری و شنیداری امکان ارتباط را در لحظه میسر می‌کنیم.

سرتیپ شاکری خاطرنشان کرد: اوج اقدامات معاونت فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات و گروه ۴۰۱ مخابرات در زلزله سرپل ذهاب، سیل استان‌های گلستان و لرستان، داروخانه ۲۹ فروردین و همچنین اخیراً در مناطق مرزی سیستان و بلوچستان و مناطق مرزی کشور بود که توانستیم با راه اندازی سیستم‌ها، امکان برقراری ارتباطی آسان را رقم بزنیم.

کد خبر 523151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.