اولین کشور اروپایی خواهان برگ عبور سبز کرونا از کارکنان

دولت ایتالیا اعلام کرده است که از پانزدهم ماه اکتبر، ارائه برگ عبور سبز که نشان‌دهنده مبتلا نبودن به ویروس کرونا است، برای کارگران و کارمندان اجباری می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اروپا اولین کشور اروپایی به شمار می‌رود که از پانزدهم اکتبر در دست داشتن برگ عبور سبز، ارائه مدرک واکسیناسیون، بهبودی از کرونا یا تست منفی را برای همه کارکنان تمام نهادها اجباری کرده است. این تصمیم در راستای تشویق مردم به دریافت واکسن کرونا اتخاذ شده است چرا که بسیاری از ایتالیایی‌ها از ترس عوارض جانبی واکسن از دریافت آن سر باز می‌زنند. به همین دلیل، دولت ایتالیا ارائه برگ عبور سبز را به اواسط اکتبر موکول کرده است تا مردم زمان کافی برای دریافت واکسن را داشته باشند.

گزارشات حاکی است که افراد یا کارفرمایانی که قانون برگ عبور سبز را نقض کنند با برخوردهای جدی مأموران امنیتی مواجه می‌شوند و باید مبالغ مشخصی را به عنوان جریمه پرداخت کنند. مبلغ جریمه‌ها برای کارفرمایان بین ۴۰۰ تا هزار یورو و برای کارکنان بین ۶۰۰ تا هزار و ۵۰۰ یورو متغیر خواهد بود. چنانچه کارکنان جریمه مقرر را پرداخت نکنند از حضور در محل کار خود منع می‌شوند و حتی احتمال بیکار شدن دائمی آن‌ها وجود دارد.

جالب است بدانید که پیش از این نیز مدیر بخش فرهنگی و سرگرمی کشور ارائه برگ عبور سبز را برای تمام کارکنان و بازدیدکنندگان اجباری کرده و از حضور این افراد بدون آگاهی از سلامت آن‌ها در سالن‌های تئاتر، سینماها و سایر مکان‌های مشابه خودداری به عمل آورده بود.

علاوه بر این، طی چند ماه گذشته حضور دانش‌آموزان در مدارس و دانشجویان در دانشگاه‌ها بدون برگ سبز ممنوع بوده که همین اقدام منجر به گرایش اغلب این گروه‌ها به دریافت واکسن کرونا شده است. به همین دلیل، مقامات رسمی کشور خواهان اجرای قانون ارائه برگ عبور سبز برای تمام نهادها و اداره‌های سراسر کشور، خواه دولتی یا غیر دولتی شده و این اقدام را گامی بلند در سرعت بخشیدن به واکسیناسیون میان مردم ایتالیا فرض کرده‌اند.

اولین کشور اروپایی خواهان برگ عبور سبز کرونا از کارکنان

کد خبر 523145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.