سامانه نوبت‌دهی واکسن برای دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم باز شد

مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه‌ای از باز شدن سامانه نوبت‌دهی واکسن کرونا salamat.gov.ir برای دانش‌آموزان سال آخر متوسطه دوم (متولدین یکم مهر ۱۳۸۲ تا یکم مهر ۱۳۸۳) خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از وبدا، در متن اطلاعیه مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت آمده است: حضور دانش‌آموزان در مراکز واکسیناسیون صرفاً بر اساس نوبت‌دهی از طریق این سامانه خواهد بود.

در این اطلاعیه تصریح شده است: واکسیناسیون دانش‌آموزان سایر مقاطع تحصیلی در روزهای آینده و پس از باز شدن سامانه نوبت‌دهی برای این عزیزان خواهد بود. از دانش‌آموزان عزیز و خانواده‌های ایشان صمیمانه تقاضا می‌کنیم برای جلوگیری از شلوغی، معطلی و احتمال ابتلاء در مراکز واکسیناسیون، صرفاً در زمان نوبت به مراکز مراجعه و از حضور بدون نوبت جدا خودداری فرمایند.

به گزارش ایرنا، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز گذشته (شنبه) اعلام کرد، برای بازگشایی مدارس لازم است که هر دو دوز واکسن تزریق شود و توصیه ما این است که از روز یکشنبه دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

عین اللهی افزود: بر اساس مطالعات علمی و تصمیمات کمیته علمی وزارت بهداشت، قرار شد از فردا در تمام مراکز واکسیناسیون کشور دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال واکسن دریافت کنند.

وی ادامه داد: بر اساس میزان واکسن‌های موجود در کشور کار واکسیناسیون دانش‌آموزان را آغاز خواهیم کرد و در مرحله بعدی هم کودکان ۷ تا ۱۲ سال واکسینه خواهند شد.

تاکنون ۲۸ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۹۹۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار و ۸۶۸ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۴۲ میلیون و سه هزار و ۸۶۳ دُز رسید.

کد خبر 523142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.