راه‌های نرفته برای احیای زاینده‌رود احصا می‌شود

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای شهر اصفهان گفت: در مسیر آب آوری به زاینده‌رود بررسی خواهیم کرد که دیگران از چه فرصت‌ها و مطالعاتی استفاده کردند و کجای کارها مغفول مانده و کم‌تر به آن پرداخته شده و چه راه‌های نرفته‌ای را داریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی در یک برنامه رادیویی با بیان اینکه شوراها در دوره‌های مختلف متناسب با شرایط، کمیسیون‌های تخصصی خود را تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: در دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان همه اعضا به اتفاق بر مسئله آب و مناطق کم‌برخوردار تاکید کردند که نیاز به یک کمیسیون ویژه داشت و برخلاف سایر کمیسیون‌های پنج نفره، کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار ۹ نفر عضو داوطلب و رسمی دارد.

وی با بیان اینکه از نام این کمیسیون رسالت و برنامه آن مشخص است و باید در شورای ششم به صورت خاص و تخصصی به دو مقوله آب و مناطق کم‌برخوردار پرداخت، افزود: باید یک مجموعه استانی و فرا استانی با استفاده از ظرفیت‌ها و شخصیت‌های ملی و با هدایت شورای شهر برای حل این دو معضل مهم، گرد هم آمده و با کمک مردم و دستگاه‌های اجرایی آن را رسیدگی کند.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آب یک مسئله استراتژیک و حیاتی است که نپرداختن به آن باعث به وجود آمدن بحران می‌شود، گفت: متولی آب شرب شهری، اداره آب و فاضلاب استان و متولی آب کشوری و منابع آب نیز سازمان آب منطقه است اما اعضای کمیسیون نیز با رویکردی جدید و در حوزه اختیارات خود به مقوله آب آوری به زاینده‌رود خواهند پرداخت.

وی تاکید کرد: به نظر سخت می‌رسد اما به فضل خدا و کمک مردم با یک فکر جدید در این فضا ورود کرده و راهی که دانشگاهیان، شورای دوره پنجم، مدیران قبلی و بسیاری از متولیان رسمی و غیر رسمی طی کردند را با استفاده از ظرفیت شورا و شهرداری پیش برده و به وظیفه خود عمل می‌کنیم تا ببینیم چگونه می‌توانیم جریان دائمی را به زاینده رود باز گردانیم.

وی افزود: در این مسیر بررسی خواهیم کرد که دیگران از چه فرصت‌ها و مطالعاتی استفاده کردند و کجای کارها مغفول مانده و کم‌تر به آن پرداخته شده و چه راه‌های نرفته‌ای را داریم و چگونه می‌توان از ظرفیت شورا و شهرداری در این فضا استفاده کنیم.

ارتقای اشتغال حصه با استفاده از فرهنگسرای شریعت

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: اصفهان همیشه برخوردار نامیده شده زیرا در فرهنگمان کم برخوردار بودن را بد می‌دانیم اما در واقع در مرکز اصفهان هم مناطق کم برخوردار وجود دارد و آسیب‌های ناشی از چالش‌های موجود این کلانشهر باید کارشناسی شود.

وی تصریح کرد: اصفهان از دهه ۴۰ خواستگاه و پایگاه اشتغال بوده و از اقصی نقاط کشور به این شهر سفر می‌کردند؛ هشت استان مهم به اصفهان ورودی و خروجی داشتند و از این فرصت به خوبی استفاده می‌شد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مناطق کم برخوردار اصفهان زیاد است، اما این شهر برای رفع مشکلات خود فرصت‌های زیادی نیز دارد، گفت: عمده علت شکل‌گیری مناطق محروم مهاجرت تعداد زیادی از جوانان است که به امید کار و اشتغال به شهرهای بزرگ‌تر سفر می‌کنند، اما فرصتی برای کار پیدا نمی‌کنند.

وی ابراز امیدواری کرد: با بکارگیری منابع ملی اتفاقات خوبی برای اصفهان بیفتد که این مهم کمک عامه و مدیران عالی را می‌خواهد و هیچ منافاتی با اقدامات گذشتگان ندارد. می‌توان برای مقابله با مهاجرت بی ضابطه و شکل‌گیری مناطق حاشیه‌ای در اصفهان زمینه اشتغال شهرهای همجوار را در اصفهان به صورت قانونی فراهم کرد تا محصولات کشاورزی را بی واسطه و با قیمت اصلی به فروش رسانند.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم‌برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این طرح را در فرهنگسرای شریعت حصه ایجاد می‌کنیم که نیازمند استقبال جوانان است، اظهار کرد: با بسیاری از متخصصان بازاریابی و گردشگری مذاکره کرده‌ایم تا ابتدایی‌ترین نیاز جوانان برطرف شود. تسهیلگری و ساخت و ساز با یک حرکت و با کمک مردم و بخش خصوصی و شهرداری انجام خواهد شد.

کد خبر 523034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.