تجارت در بستر اینستاگرام / شغل‌های پر رونق اینستاگرام

شبکه‌های اجتماعی پنجره‌های نوین تجارت الکترونیک هستند. برای مثال اینستاگرام را در نظر بگیرید. تعداد پرشمار کاربران این پلتفرم، در سال‌های اخیر کسب و کارهای مختلفی را جذب خود کرده است‌.

در واقع اینستاگرام حالا دیگر بازاری بالقوه و آماده‌ی بهره‌برداری است و جولانگاه برندهای بزرگ، شرکت‌های تجاری اسم و رسم‌دار و انواع کسب و کارهای کوچک نیز به شمار می‌رود. بازار مجازی گسترده‌ای در بستر این پلتفرم شکل گرفته است که کاربر می‌تواند تقریباً تمام نیازهای خود را در آن جست‌وجو کند.

نکته‌ی مهم اما این‌جاست که برای بهرمندی از اقیانوس محصولات و خدمات موجود در فضای اینستاگرام، فقط یک گوشی هوشمند لازم است. سهولت دسترسی برای کاربر و بازاری پر رونق برای صاحبان کسب و کارها؛ مزایای دو سویه‌ی این پلتفرم تازه‌ی کسب و کارهای اینترنتی است.

شغل‌های پر رونق اینستاگرام

بازار اینستاگرام، بازار نامحدودی است. راسته‌ی طلافروش‌ها یا گذر فرش فروش‌ها نیست. فضایی‌ست برای انواع کسب و کارها؛ بی‌آنکه کسی جای دیگری را تنگ کند. در واقع در این فضای جمعی، هر کسی می‌تواند هر محصول و خدمتی را ارائه کند. در نهایت این کاربر است که تصمیم می‌گیرد کدام صفحه را دنبال کند. پس نه اجباری در کار است و نه محدودیتی؛ در عین‌حال اما برخی شغل‌ها توانسته‌اند با فعالیتی اصولی، خلاقیت، توجه به بازاریابی صحیح، رعایت الگوریتم اینستاگرام و ارائه‌ی خدمات و محصولاتی با کیفیت، در دسته‌ی شغل‌های پر رونق اینستاگرامی جای بگیرند. در ادامه به برخی از این مشاغل اشاره خواهیم کرد.‌

مشاوران پزشکی: مردم از دیرباز دوست می‌داشتند، اطباء از راه دور و همان‌طور که بیمار در خانه نشسته است، درمان‌شان کنند. تا این‌که سرانجام اینستاگرام این امکان را فراهم آورد. اکنون بسیاری از پزشک‌ها با فعالیتی مستمر و اصولی در یک صفحه‌ی اینستاگرامی، توانسته‌اند علاوه‌بر ارائه‌ی اطلاعات و خدمات فوق‌العاده مفید به بیماران، به صورت مجازی آن‌ها ویزیت کنند و از این رهگذر نام خود را نیز بر سر زبان‌ها بیاندازند. صفحه‌های مشاوره‌های پزشکی از جمله پر پررونق‌ترین صفحات اینستاگرامی است.

خنداننده‌ها: اینستاگرام برای شومن‌ها و کمدین‌ها هم آب و نان حسابی دارد. از جمله پرمخاطب‌ترین صفحه‌های اینستاگرامی، صفحه‌ی کمدین‌ها و به طور کلی صفحات فان است. بالا نگاه داشتن تعداد بازدیدها و کیفیت صفحه‌های طنازانه و فان البته کار آسانی نیست. اما آن‌هایی که توانایی این نوع فعالیت را دارند، جز صفحات پررونق اینستاگرام به شمار می‌روند.

بلاگرها: این دسته شاید پرمخاطب‌ترین‌ها باشند. بلاگرها بر روی فضای نت زندگی می‌کنند. در واقع مردم هم به همین واسطه دوست‌شان دارند؛ آدم‌ها همیشه دوست داشته‌اند جزئیات زندگی دیگران را بدانند و ببینند. بلاگرها نیز با تمرکز بر روی این خواسته‌ی جمعی افراد، صفحات پر مخاطبی می‌سازند. آن‌ها روزمرگی‌شان را با لعابی از فان و اتفاق‌های جذاب به معرض دید می‌گذارند و وقتی تعداد دنبال‌کننده‌های‌شان پرشمار شد، از طریق تبلیغات به درآمدهای کلانی دست می‌یابند.

فروشگاه‌ها: در کنار این نوع فعالیت‌هایی که بیش‌تر در حوزه‌ی خلاقیت و خدمات دسته‌بندی می‌شوند، بالاخره به صفحات فروشگاهی اینستاگرام می‌رسیم. این فروشگاه می‌تواند هر محصولی را بفروشد. در صورتی که سه‌گانه‌ی کیفیت، شفافیت و قیمت مناسب را رعایت کند، به طور قطع می‌تواند کسب و کار پر رونقی از آب در بیاید. در ادامه‌ی این مقاله چند راه‌کار اساسی برای صفحات فروشگاهی اینستاگرم معرفی خواهیم کرد تا به کمک آن‌ها صاحبان کسب و کارها بتوانند فروش بالا را تجربه کنند.

کیفیت محصول، ضامن فروش بالا

یک صفحه‌ی فروشگاهی اینستاگرامی، قبل از هر چیزی باید بتواند با رقبای بی‌شمارش در این فضا رقابت کند. اما چگونه؟ بازار اینستاگرام پاساژ بی سر و تهی را می‌ماند که کاربر می‌تواند در آنی تمامش را بگردد. چیزی که در این شلوغی، کاربر را میخکوب می‌کند و از لابه‌لای آن همه صفحه‌های مختلف پایش را به صفحه‌ی شما می‌کشاند کیفیت محصولات‌تان است. اینستاگرام جایی است که حرف‌ها به طرفه‌العینی زبان به زبان می‌چرند. پس اگر محصول با کیفیتی ارائه کنید، خیلی زود آوازه‌اش در این فضا خواهد پیچید.

شفافیت اعتمادساز: برای شفافیت اول باید با کاربران صفحه‌تان صادق باشید. تصاویر واقعی از محصولات ارائه بدهید. آن‌ها را در جریان جزئیات فرآیند خرید قرار دهید. در نهایت نیز در مرحله‌ی حساس پرداخت، بهترین روش ممکن که درگاه پرداخت اینستاگرام یکی از آنها است، را برای کاربرتان فراهم آورید. اصولاً برای صاحبان کسب و کار فعال در اینستاگرام، داشتن درگاه پرداخت اینترنتی، علاوه برای مدیریت بهتر، سبب جلب اعتماد بیش‌تر مشتری در زمان خرید می‌گردد. در نهایت نیز این موضوع موجب افزایش فروش محصولات و در ادامه توسعه‌ی کسب و کارها خواهد شد. استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی در اینستاگرام یک بازی دو سر برد است که اعتماد مشتری و مدیریت بهتر تراکنش‌ها را به همراه دارد.

قیمت: بازار اینستاگرام عرصه‌ی رقابت است. باید ترفندهای رقابت را بیاموزید. مدام رقبا را رصد کنید و فعالیت‌شان را زیر نظر داشته باشید. وضعیت مصرف‌کننده را نیز همواره لحاظ کنید؛ اگر جامعه در فشار اقتصادی است، باید سود را کاهش دهید. به هر حال تعیین قیمت محصولات در چنین فضایی به این سادگی‌ها نیست. نیاز به تمرکز مداوم و برنامه‌ریزی و زیرکی دارد. تلاش کنید همواره قیمت‌های محصولات‌تان در قیاس با رقبا جذاب‌تر باشد یا اگر محصولی را گران‌تر می‌فروشید، علتی قابل پذیرش برای آن میزان گرانی ارائه کنید. قیمت محصولات در اینستاگرام عاملی‌ست که مشتری را به صفحه‌ی شما می‌کشاند و در نهایت به صفحه‌ی پرداخت نیز خواهد برد.

ابزارها و ترفندهای موفقیت تجاری در اینستاگرام

در کنار تجربه، خلاقیت و سه‌گانه‌ای که از آن یاد کردیم، موفقیت تجاری در اینستاگرام به ویژه برای صفحات فروشگاهی، نیازمند استفاده از ابزارها و ترفندهایی است که در پیشبرد اهداف کسب و کارهای گوناگون در بستر اینستاگرام اثرگذار خواهند بود. برای نمونه اگر ادمین صفحه‌ی تجاری در اینستاگرام، به میزان کافی با الگوریتم اینستاگرام آشنایی نداشته باشد، هرگز نمی‌تواند راهکارهای مناسبی برای بازاریابی و جذب مخاطب ارائه دهد. از جمله ترفندهایی که برای بالا بردن سطح صفحه‌ی تجاری در اینستاگرام باید به آن‌ها متوسل شوید، انجام تبلیغات در صفحات پربازدید، ایجاد تعامل سازنده با مخاطبان، تولید محتوای با کیفیت در راستای ارائه‌ی بهتر محصولات و داشتن برنامه‌ی مدون برای اداره‌ی یک صفحه‌ی تجاری در اینستاگرام است. اما از آن مهم‌تر استفاده از ابزارهای نوینی است که در بسیاری موارد، به صورت خودکار عامل بالا بردن سطح بازدیدهای پیج خواهند شد. برای نمونه استفاده از لینک پرداخت به عنوان یک سرویس نوین الکترونیکی، می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. لینک پرداخت؛ کاربردهای فراوانی دارد که هر کس بر اساس نیاز خود می‌تواند برای دریافت وجه از مشتری، لینک پرداخت متناسب را ایجاد کند. در هر فضایی که امکان درج لینک وجود داشته باشد، استفاده از این سرویس امکان‌پذیر خواهد بود!

بنابراین می‌بینیم که استفاده از این روش نوین، به سادگی می‌تواند خود عامل ایجاد شفافیت و سهولت کار برای کاربران به شمار بیاید.

توصیه‌های کلی و کاربردی

تلاش کنید پیش از ورود به بازار مجازی اینستاگرام ایده‌های تازه‌ای داشته باشید. با تکرار ایده‌های دیگران مخاطب را از خود خواهید راند. درباره‌ی چگونگی تجارت در پلتفرم اینستاگرام مطالعه کنید. با دانش وارد بازار شوید و پیش از هر کاری زوایای مختلف بازار پیش رو را بشناسید. با خلاقیت ترفندهای تازه بسازید، با این کار از رقبا پیشی خواهید گرفت. با مشتریان‌تان همواره در ارتباط باشید و تلاش کنید اعتماد آن‌ها را جلب کنید. برای تولید محتوا و اداره‌ی صفحه‌تان از عوامل حرفه‌ای بهره بگیرید. در تبلیغات خسیس نباشید و فنون بازاریابی را بیاموزید.

برای کسب و آموزش کاربردی از سرویس‌های درگاه پرداخت اینترنتی، به سایت https://rayanpay.com مراجعه نمائید. در صورت نیاز به راهنمایی، می‌توانید از مسیرهای زیر در ارتباط باشید.

ایمیل: info@rayanpay.com

واتس اپ: ۰۹۰۲۲۲۳۳۱۰۸

تلفن: ۰۲۱۸۹۷۱۹۹۷۵

آدرس: تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، خیابان شیراز جنوبی، بن بست لاله، پلاک ۱۰

کد خبر 522956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.