افت تحصیلی و افسردگی دانش‌آموزان در پی تعطیلی مدارس

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده و باید کلاس‌های حضوری را به تدریج و با رعایت پروتکل‌ها آغاز کنیم.

به گزارش ایمنا به نقل از به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش، شاپور محمدزاده با حضور در شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش قزوین، اظهار کرد: باید تلاش کنیم شروع سال تحصیلی توأم با آرامش، نشاط و با حفظ سلامت دانش آموزان باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تعطیلی مدارس موجب افت تحصیلی، افسردگی و کم تحرکی دانش آموزان شده و باید کلاس‌های حضوری را به تدریج و با رعایت پروتکل‌ها آغاز کنیم.

وی افزود: بعد از دو سال تعطیلی، حضور دوباره دانش آموزان در مدرسه، کار سختی است و نیاز به تأمین مقدمات در مدارس، رعایت فاصله گذاری، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون کامل دارد تا از این روش اقناع سازی والدین هم بخوبی صورت گیرد.

کلاس حضوری بهترین آموزش است

محمدزاده تصریح کرد: تعطیلی دو ساله مدارس بسیاری از دستاوردهای آموزشی کشور را دچار چالش کرده و شاهد کاهش شدید افت تحصیلی، کم تحرکی و چاقی و افسردگی دانش آموزان، اختلالات رفتاری، کاهش نشاط و شادابی کودکان بوده‌ایم.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: بهترین روش آموزش، آموزش حضوری است و هیچ روشی نمی‌تواند جایگزین آن شود و ما هم اصرار داریم در صورت ایجاد شرایط بهداشتی مناسب، حتماً مدارس بازگشایی شده و کلاس‌ها حضوری باشد.

محمدزاده اظهارکرد: شعار امسال وزارتخانه شروع سال تحصیلی آرام، تدریجی، باشکوه و بدون دغدغه است و ما هم باید کمک کنیم نگرانی خانواده‌ها در این زمینه برطرف شود.

وی بیان کرد: مدارس ۱۸۰ کشور جهان باز شده و در ۳۰ کشور تعطیل است و بر اثر کرونا یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون دانش آموز تحت تأثیر شرایط قرار گرفتند و ۲۴ میلیون نفر از تحصیل بازماندند.

سه مسیر در بازگشایی مدارس

محمدزاده ادامه داد: برای سال تحصیلی جدید، سه مسیر تعریف کرده‌ایم که روش اول «مدرسه تلویزیونی» است که جبرانی خواهد بود و هر جا کلاس حضوری و اینترنت نباشد، استفاده خواهد شد.

وی افزود: مسیر دوم در فضای مجازی و «شبکه شاد» و مسیر سوم «آموزش حضوری در مناطق و مدارس کم جمعیت» است.

وی گفت: در مدارسی که جمعیت کمی دارد به شرط رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از تهویه هوا و سه نوبت ضد عفونی مدارس در روز می‌توانیم کلاس حضوری داشته باشیم.

محمدزاده تصریح کرد: باید در این راستا هم خانواده‌ها و هم رسانه‌ها اقناع شوند تا برای کلاس‌های حضوری دانش آموزان بستر روحی و روانی کار هم مهیا شود.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور افزود: تا زمانی که واکسیناسیون کامل نشده و دانش آموزان و والدین، معلمان، رانندگان سرویس‌ها و سرایداران ایمن نشوند و مدارس از نظر بهداشتی مهیا نشود کلاس‌ها را به طور کامل حضوری نخواهیم کرد.

کد خبر 522874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.