تلفیق علم و تخیل در موزه جدید آلمان

هفدهم ماه سپتامبر مراسم افتتاحیه موزه جدید نورنبرگ، شهری در ایالات بایرن آلمان با حضور شهردار و نخست‌وزیر آلمان برگزار شد؛ در این موزه، علم و تخیل با یکدیگر پیوند عمیقی برقرار کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از خلاقان خوش ذوق آلمانی به پیروی از نوآوری زیست محیطی حاکم بر نورنبرگ، موزه‌ای در آن احداث کرده‌اند که تلفیقی از علم و تخیل است. ضمن اینکه ذهن بازدیدکنندگان را با طبیعت پیوندی دوباره می‌دهد. این سازه اعجاب‌انگیز که "موزه آینده" نام گرفته است، فضایی به مساحت سه هزار متر مربع را به خود اختصاص داده و آثار نمایشی آن بر مسائل زیست محیطی داغ امروز و فردا متمرکز شده است. هر طبقه از موزه آینده نمایشگاهی را در خود جای داده که در آن علم و تخیل از طریق نمایش موضوعات مربوط به منابع کره خاکی با دقت تمام به تصویر کشیده شده است.

جالب است بدانید که در نمایشگاه‌های موزه جدید نورنبرگ، مسائل و آثاری مرتبط با طبیعت ۱۰ تا ۵۰ سال آینده به تصویر کشیده شده و نقش تکنولوژی برای دستاوردهای بعدی محیط زیست اهمیت خود را به خوبی آشکار کرده است. علاوه بر این، موضوعات مربوط به فناوری هوافضا و تأثیرات آن بر جامعه در این موزه به طور شفاف قابل تصور است؛ با این حال، برخی از منتقدان استدلال کرده‌اند که تنها گذر زمان مشخص می‌کند که فرضیات به تصویر کشیده شده در موزه تحقق می‌یابد یا اینکه جهان متفاوت با آن خواهد بود.

هر نمایشگاهی که در پنج طبقه موزه برگزار شده، موضوع متفاوتی شامل "کار و روزمرگی"، "بدن و ذهن"، "سیستم شهری"، "سیستم زمین" و "زمان و فضا" را در بر گرفته و این در حالی است که در تمام حوزه‌ها، علم و تخیل با هم پیوند عمیقی برقرار کرده است. مسافرت از طریق خودروهای پرنده به کره مریخ یکی از مهم‌ترین بخش‌های موزه را به خود اختصاص داده که به خوبی تمام تلفیق علم با تخیل را به تصویر کشیده است.

تلفیق علم و تخیل در موزه جدید آلمان

کد خبر 522861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.