عملیات پاکسازی هوای هفشجان انجام شد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از انجام عملیات پاکسازی هوای شهر هفشجان خبر داد.

عنایت الله راهنورد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شب گذشته دو کپسول حاوی کلر تصفیه خانه آب شهر هفشجان در اطراف این واحد آتش نشانی رها شد.

وی با بیان اینکه علت این رهاسازی توسط متولیان در دست بررسی است، گفت: متصاعد شدن کلر در هوا موجب مسمومیت حدود ۴۰ نفر از ساکنان منطقه مسکونی اطراف شد که به مراکز درمانی مراجعه کردند، البته به دلیل اینکه کپسول‌ها نزدیک ایستگاه آتش نشانی بود، این ایستگاه از وجود این کپسول‌ها به سرعت مطلع شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد تصریح کرد: تمام محتوای کپسول‌ها در فضا منتشر شده بود و در نهایت آب به سمت بالا پاشیده و هوا پاکسازی شد.

وی ادامه داد: با توجه به کمبود تعداد خودروها آتش نشانی نیروهایی از آتش نشانی شهرکرد به محل اعزام شدند و در نهایت با ۱۰ نیرو و پنج خودرو عملیات انجام شد.

راهنورد تاکید کرد: همچنین اطراف تصفیه خانه آب هم با خودروهایی که ۶۰ متر پرتاب آب داشت، پاکسازی هوا انجام شد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد اضافه کرد: این عملیات از ساعت یک و ۳۰ دقیقه بامداد تا چهار و ۳۰ دقیقه صبح امروز (شنبه) ادامه داشت و سه تا چهار نفر از نیروهای آتش نشانی هم مسموم شدند.

وی با بیان اینکه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس، فرماندار شهرکرد و مدیر عامل آب منطقه‌ای نیز در این محل حضور یافتند، گفت: نبود این کپسول‌ها در منبع آب موجب آلودگی آب می‌شد، زیرا کلر در آب شرب مصرفی مخلوط می‌شد و نبود آن می‌توانست خطرات جانی زیادی داشته باشد.

کد خبر 522860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.