۲۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
پنج شهر زیبای شبانه جهان

خورشید هر روز غروب می‌کند و تاریکی سراسر شهرها را فرا می‌گیرد، اما در همین هیاهوی سیاهی، سیستم‌های روشنایی خیابان‌ها و چراغ خانه‌ها یکی پس از دیگری روشن می‌شود و زیبایی خیره‌کننده‌ای برای مناطق شهری به ارمغان می‌آورد؛ روشنایی شب بعضی از شهرها بسیار زیباتر از سایر نقاط دنیا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، روشنایی شهر یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سهیم در میزان کیفیت یک شهر به شمار می‌رود چرا که وجود یا نبود آن در فضاهای عمومی، پیامدهای مثبت و منفی زیادی در پی دارد. در شهرهایی که از روشنایی مناسب برخوردار نیست، مردم و به ویژه زنان و اقشار آسیب‌پذیر کمتر به تردد می‌پردازند. خیابان‌های روشن نه تنها به هنگام تاریکی شب زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد، بلکه ایمنی افراد را در هنگام ترددهای دیروقت افزایش می‌دهد ضمن اینکه مردم در شهرهای روشن بیشتر به گردش‌ها و شور شبانه می‌پردازند. در ادامه به معرفی شهرهایی با بیشترین روشنایی شب در جهان می‌پردازیم که به واسطه همین ویژگی در لیست نقاط زیست‌پذیر دنیا قرار گرفته است.

پنج شهر زیبای شبانه جهان

توکیو، ژاپن

توکیو، پایتخت ژاپن به شهر عجایب در جهان شهرت دارد چرا که شب‌ها و روزهایی با بیشترین نشاط را برای ساکنان خود به ارمغان می‌آورد. شب‌های شهر مملو از روشنایی و نشاط است چرا که با میلیون‌ها چراغ مزین شده و شور پرسه زدن را در گوشه و کنار فضاهای عمومی برای شهروندان لذت‌بخش کرده است. شب‌های توکیو بسیار زنده‌تر از روزهای آن است و بازارهای شهر پرشورتر از روز مشتریان را به سمت خود جذب می‌کند که این رویداد به طور مستقیم با سیستم روشنایی شهر در ارتباط است. مردم از همان ساعات ابتدایی شب، دست به دسته پرسه زدن در خیابان‌های شهر را آغاز و در رویدادهای مختلف شرکت می‌کنند که گاهی این بیرون بودن‌ها تا پاسی از شب ادامه پیدا می‌کند.

پنج شهر زیبای شبانه جهان

پاریس، فرانسه

بسیاری از مردم جهان پایتخت فرانسه را به شهر روشنایی می‌شناسند چرا که سیستم‌های روشنایی شهر به هنگام شب، چشم‌اندازی اعجاب‌انگیز در سراسر شهر به وجود می‌آورد. تجربه شب‌های پاریس با دیگر شهرهای روشن جهان متفاوت است که این تمایز را می‌توان به قدم زدن شبانه در جوار رودخانه سن، با چراغ‌های بسیار زیبایی نصب شده در سراسر مسیر و حتی روی پل‌ها نسبت داد.

پنج شهر زیبای شبانه جهان

شاید به جرأت بتوان ادعا کرد که بسیاری از جهانگردان نیز به واسطه شور پرسه زدن شبانه در امتداد مسیر رودخانه، پاریس را به عنوان مقصد شبانه خود انتخاب می‌کنند. قایق سواری به هنگام تاریکی هوا در رودخانه سن از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد پاریس محسوب می‌شود که آن را از سایر شهرهای روشن جهان متمایز کرده است.

پنج شهر زیبای شبانه جهان

آمستردام، هلند

آمستردام، پایتخت هلند یکی از شهرهای جهان با بیشترین شور شبانه به شمار می‌رود که در آن بسیاری از رویدادها نظیر شادی‌های گروهی، نشاط در طبیعت، موسیقی‌های زنده و خوردن و نوشیدن در کافه‌ها و رستوران‌ها با غروب آفتاب شروع می‌شود. اگرچه این شهر جمعیتی کمی بیش از ۸۰۰ هزار نفر را در خود جای داده با این حال از حدود هزار و ۵۰۰ کافه برخوردار است که اغلب فعالیت خود را به هنگام شب آغاز می‌کند و با چراغ‌هایشان، روشنایی شب را دو چندان می‌کند.

پایتخت هلند میزبان دومین سالن کنسرت پربازدید جهان است که در آن، بیشتر هنرمندان با آغاز تاریکی شهر فعالیت خود را آغاز می‌کنند و بر محبوبیت آمستردام به عنوان یکی از شهرهای دوستدار تاریکی می‌افزایند.

پنج شهر زیبای شبانه جهان

هویی آن، ویتنام

استان کوآنگ ویتنام دهکده‌ای بسیار زیبا به نام هویی آن را در خود جای داده است که مقصدی برای گردشگران شبانه از سراسر کشور به شمار می‌رود. در واقع، افرادی که قصد سفر و اقامت شبانه در فضاهای باز شهر را دارند، اغلب هویی آن را برمی‌گزینند زیرا که با روشنایی آرامش بخش خود، گذراندن اوقات فراغت در دل طبیعت را برای آنان لذت‌بخش و سرشار از امنیت می‌کند. جالب است بدانید که دهکده هویی آن در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد و به عنوان سیمای مدرن ویتنام شناخته شده است.

خیابان‌های شهر را سیستم‌های روشنایی بسیار زیبایی به شکل فانوس فرا گرفته است ضمن اینکه، بازدیدکنندگان شبانه می‌توانند قدم زدن در کنار فروشگاه‌های سوغاتی و دکه‌هایی که غذاهای محلی را با قیمت مناسب در اختیار آنان قرار می‌دهند، نهایت لذت تفریح شبانه را تجربه کنند.

پنج شهر زیبای شبانه جهان

بانکوک، تایلند

بازارهای شبانه بانکوک، پایتخت تایلند، در سراسر جهان شهرت دارد و همین ویژگی آن را به توریست‌پذیرترین شهر کشور تبدیل کرده است. علاوه بر بازارها، جاذبه‌های بسیاری در بانکوک وجود دارد که بازدید از آن‌ها در تاریکی شب بسیار لذت‌بخش است که البته بسیاری از منتقدان علت این امر را به سیستم‌های روشنایی شهر نسبت داده‌اند. بازار شب Rot Fai در جاده Srinakarin از بزرگ‌ترین و شگفت‌انگیزترین مراکز خرید شهر و حتی کشور به شمار می‌رود که اغلب فروشگاه‌های لباس را در خود جای داده است.

بازار Asiatique نیز که از نظر ظاهری به یک مرکز خرید روستایی شبیه است، تجربه‌ای بسیار شیرین برای گردش شبانه بازدیدکنندگان خود فراهم می‌آورد.

کد خبر 522812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.