واکسن "الحیاه SARS COVID-۲" همان سینوفارم است

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: واکسن "الحیاه SARS COVID-۲" که در برخی مراکز واکسیناسیون اصفهان برای افراد تزریق شده، همان واکسن سینوفارم است، همان طور که همه واکسن‌ها در کشورهای مختلف تولید می‌شود، این واکسن سینوفارم نیز در کشورهای عربی تولید شده است.

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص واکسن " الحیاه SARS COVID-۲" که در برخی مراکز واکسیناسیون اصفهان برای افراد تزریق شده است، اظهار کرد: این نوع واکسن همان واکسن سینوفارم است، همان طور که همه واکسن‌ها در کشورهای مختلف تولید می‌شود، این واکسن سینوفارم نیز در کشورهای عربی تولید شده است.

وی ادامه داد: واکسن‌های دیگر از جمله اسپوتینک وی، آسترازنکا و … نیز در کشورهای مختلف تولید و با برند همان کشور و شرکت عرضه می‌شود و نوع واکسن‌ها تغییر نکرده بلکه کشور سازنده که فناوری ساخت واکسن را دارد، متفاوت است.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان خاطرنشان کرد: واکسن " الحیاه SARS COVID-۲" همان واکسن سینوفارم تولید کشور امارات است و مشکلی برای تزریق این واکسن‌ها وجود ندارند و SARS COVID-۲ که روی جلد واکسن نوشته شده، همان نام علمی ویروس کرونا است که واکسن برای آن ساخته شده است.

وی در خصوص واکسیناسیون اتباع در اصفهان، تصریح کرد: اتباع می‌توانند از طریق شناسه‌ای که دارند، در سامانه salamat.gov.ir ثبت نام کنند و در بعد از انجام واکسیناسیون نیز گواهی انجام واکسیناسیون را دریافت خواهند کرد.

واکسیناسیون ۷۵ درصد از افراد بالای ۶۰ سال در اصفهان

حیدری با اشاره به سهمیه واکسن اتباع از طرف سازمان بهداشت جهانی، افزود: تخمین ما این است که میزان سهمیه واکسن سازمان بهداشت جهانی برای اتباع پاسخگوی نیاز اتباع قانونی باشد، اما برای اتباع غیرقانونی نیز نامه‌نگاری‌هایی انجام شده است تا در مراحل بعدی واکسیناسیون اتباع فاقد مجوز قانونی، تحت پوشش واکسیناسیون قرار گیرند.

وی با بیان اینکه با انجام واکسیناسیون و رسیدن به ایمنی جمعی در موج‌های بعدی کرونا درگیری کمتری در زمینه ابتلاء و مرگ‌ومیر خواهیم داشت، اضافه کرد: بیش از ۹۶ درصد دریافت کنندگان واکسن کرونا در اصفهان پس از دریافت دو نوبت واکسن، از ابتلاء به نوع شدید بیماری کرونا و بستری مصون شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان با تاکید بر اینکه در اصفهان بیش از ۷۵ درصد گروه‌های سنی بالای ۶۰ سال به بالا واکسن تزریق کرده‌اند، افزود: در مرکز تجمعی گلستان شهدا از ساعت ۲۲ تا ساعت ۲۴ و در مراکز پل شهرستان و بیمارستان الزهرا تا ساعت ۲۳ واکسیناسیون در شیفت شب انجام می‌شود و افراد می‌توانند در این ساعات برای انجام واکسیناسیون مراجعه کنند.

کد خبر 522779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.