اقدامات دانشگاه صنعتی شریف در بازسازی خوابگاه‌ها

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با اعلام اتمام تزریق نوبت اول واکسن اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه، گفت: اقدامات زیرساختی و بازسازی در زیر مجموعه‌های دانشگاه شریف و خوابگاه‌ها انجام شده است.

به گزارش ایمنا، عمادالدین فاطمی‌زاده در مورد برنامه‌های بازگشایی دانشگاه صنعتی شریف، اظهار کرد: امیدواریم که در سال تحصیلی جدید، به تدریج و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغ شده به سمت بازگشایی دانشگاه برویم. بازگشایی یکباره دانشگاه مطابق آنچه که "وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی" و "وزارت علوم، تحقیقات و فناوری" اعلام کردند، امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: آغاز ترم جدید به صورت مجازی است و در ادامه، در بازه‌های زمانی که از مراجع ذی‌ربط برگزاری حضوری بلامانع اعلام شود به سمت حضوری شدن پیش می‌رویم.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در مورد واکسیناسیون دانشجویان نیز گفت: فرایند واکسیناسیون دانشجویان از روز شنبه آغاز شد و تزریق نوبت اول واکسن تمام افرادی که در سامانه اعلام شده ثبت‌نام کرده بودند، انجام شده است.

وی افزود: روزانه به طور متوسط به ۶۰۰ نفر واکسن تزریق شده است که البته ظرفیت مجموعه برای تزریق واکسن بیش از این است.

فاطمی‌زاده در مورد آغاز واکسیناسیون همسر و فرزندان بالای ۱۸ سال اساتید و کارمندان و دانشجویان متأهل نیز گفت: طبق مجوزهای وزارت بهداشت، واکسیناسیون این گروه‌ها نیز انجام شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: عمده واکسیناسیونی که تا کنون انجام شده، مربوط به نوبت اول بوده و در انتهای مهرماه و ابتدای آبان ماه نیز برنامه تزریق نوبت دوم را داریم.

وی گفت: موضوع بازگشایی حضوری دانشگاه نیز بیشتر وابسته به همین انجام تزریق نوبت دوم و گذشت دو تا سه هفته از آن خواهد بود.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در مورد اقداماتی که در رابطه با تعمیر اساسی و بازسازی فضاهای دانشجویی از جمله خوابگاه‌ها صورت گرفته، گفت: حدود ۲۰۰ اتاق دانشجویی بازسازی اساسی و رنگ‌آمیزی کلی و فضاهایی عمومی نیز زیباسازی شده است. همچنین در خوابگاه دختران طرشت۲ نیز یک زمین ورزشی روباز احداث شده است.

وی افزود: برای سهولت حال دانشجویان و همینطور صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای حدود ۴۰۰ اتاق درب و پنجره دو جداره نصب شده که امیدواریم تا پایان سال برای ۱۴۰ اتاق دیگر درب و پنجره دوجداره دیگر هم نصب شود. انجام این کار بودجه قابل توجهی نیاز دارد و امیدواریم بتوانیم با تاُمین بودجه تا پایان سال به تدریج کار را به پایان برسانیم.

فاطمی‌زاده خاطرنشان کرد: در فرآیند بازسازی خوابگاه‌ها، موارد متعددی از جمله تعویض کولرهای فرسوده (۱۰۰ دستگاه)، محوطه سازی کامل در خوابگاه آزادی و شهید حیدرتاش، اصلاح و ترمیم بخش‌هایی از محوطه دیگر خوابگاه‌ها، ترمیم و اصلاح تعدادی از درب‌های چوبی (۲۰۰ درب)، نصب حفاظ و جان پناه برای ۱۰۰ واحد، ایزوگام کامل خوابگاه‌ها، ترمیم و تعمیر آشپزخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی (شیرآلات، روشنایی، سیستم تهویه، اجاق گازها و…) سالن‌های مطالعه (میز، صندلی، روشنایی و…)، نمازخانه‌ها (رنگ‌آمیزی، اصلاح روشنایی، سیستم گرمایش، سرمایش و صوتی)، اصلاح روشنایی، سیم کشی، تعویض چراغ‌ها فرسوده در تمام فضاهای عمومی و بالکن‌ها و اصلاح تعدادی از تابلوهای برق اصلی و فرعی انجام شده است.

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: در این دانشگاه ۲۰۰ اتاق به صورت کامل و با ظاهری جدید بازسازی شده و برنامه داریم ۱۵۰ اتاق دیگر هم تا پایان سال بازسازی شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 522706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.