وجود ۱۲۰۰ کودک بدون سرپرست موثر در استان اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان گفت: در استان اصفهان یک هزار و ۲۰۰ کودک فاقد سرپرست مؤثر وجود دارد که نزدیک به ۷۰۰ کودک به خانواده‌ها و سرپرستی که مرجع قانونی مشخص می‌کند سپرده شده‌اند، همچنین شیرخوارگاه نرجس ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد اما روزانه حدود ۲۰ تا ۲۲ کودک در آن استقرار می‌یابند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ولی‌الله نصراصفهانی امروز (پنج‌شنبه) در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از شیرخوارگاه نرجس اظهار کرد: زمان رژیم گذشته، یتیم‌خانه‌ها توسط خیریه‌های وابسته به دربار اداره می‌شد و پس از انقلاب سازمان بهزیستی علاوه بر توانمندسازی معلولان، رسیدگی به کودکان بدون سرپرست را نیز در برنامه‌های خود قرار داد.

وی افزود: نگهداری از کودکان بی‌سرپرست در مراکز بهزیستی باعث شده بود برچسب‌هایی به این کودکان زده شود که در زندگی و کار آینده آن‌ها تأثیرگذار بود.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: از سال ۶۳ خدمات شبه خانواده برای مقابله با برچسب‌های اجتماعی به کودکان یتیم تحت پوشش بهزیستی ارائه شد.

وی ادامه داد: پس از آن مجتمع‌های اردوگاهی تعطیل شدند و کودکان در گروه‌های حداکثر ۱۰ تا ۱۵ نفر به مؤسسات خیریه صاحب صلاحیت واگذار شد و اکنون تمام امور کودکان بی‌سرپرست توسط مؤسسات خیریه اداره می‌شود.

واگذاری ۷۰۰ کودک بدون سرپرست مؤثر به خانواده‌های متقاضی فرزند

نصراصفهانی گفت: در استان اصفهان یک هزار و ۲۰۰ کودک فاقد سرپرست مؤثر وجود دارد که نزدیک به ۷۰۰ کودک به خانواده‌ها و سرپرستی که مرجع قانونی مشخص می‌کند سپرده شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد بهزیستی بر این است که بدترین خانواده بهتر از بهترین مراکز است چون مهارت‌های زندگی و مفاهیم مورد نیاز زندگی در خانواده به نحو بهتری ارتقا پیدا می‌کند.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان افزود: سایر کودکان که به خانواده‌ها سپرده نشده‌اند، در ۴۰ خانه کودک و نوجوان که مراکز شبه خانواده هستند حضور دارند و در هر مرکز استان یک شیرخوارگاه دولتی نیز وجود دارد.

متقاضی فرزند دختر بودن دلیل تأخیر در فرزندخواندگی

وی ادامه داد: شیرخوارگاه نرجس ۱۰۰ نفر ظرفیت دارد اما روزانه حدود ۲۰ تا ۲۲ کودک در آن استقرار می‌یابند.

نصراصفهانی گفت: درصد بالایی از خانواده‌های متقاضی فرزند در سراسر کشور خواهان کودک دختر زیر یک ماه هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل تأخیر در اعطای سرپرستی به خانواده همین موضوع بوده و دلیل دیگر این است که برخی کودکان بدسرپرست هستند و مرجع قضائی باید درباره آنها تصمیم‌گیری کند.

کد خبر 522568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.