۲۵ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۶
قبرس میزبان فضاهای سبز جدید

افزایش اهیمت فضاهای سبز در دوران کرونا، اغلب شهرهای جهان به ویژه مدیران قبرسی را به گسترش پوشش‌های گیاهی سوق داده است؛ مدیران لارناکا، کلانشهری در ساحل جنوب شرقی قبرس از ایجاد پارکی عظیم در آینده نزدیک خبر داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، لارناکا در آینده‌ای نه چندان دور میزبان پارک بسیار شگفت‌انگیزی خواهد بود که مبلغ یک میلیون یورو برای احداث آن در نظر گرفته شده است. این فضای سبز که سالینا پارک نام خواهد گرفت، زمینی به مساحت ۱۰۲. ۱۴ متر مربع را به خود اختصاص می‌دهد و در مرکز شهر، یعنی نزدیک به منطقه اداری و ساختمان رئیس پلیس لارناکا که در لیست میراث فرهنگی یونسکو قرار دارد، احداث خواهد شد.

سال گذشته شهردار لارناکا رقابتی بین‌المللی بین معماران علاقمند سراسر جهان برای ایجاد پارکی جدید برگزار کرد که از بین آن‌ها گروهی از خلاقان اهل نیکوزیا، پایتخت قبرس، بهترین ایده را ارائه دادند. مدیران شهر از معماران خواسته بودند پارک جدید را به گونه‌ای طراحی کنند که مراکز تفریحی متعددی را در خود جای دهد ضمن اینکه می‌بایست نقص‌های موجود در سایر فضاهای سبز شهر در این پارک به حداقل برسد.

طرح برگزیده برای سالینا پارک شامل یک استخر، پلی مخصوص عابران پیاده، کافه‌ای مجلل و یک زمین بازی با امکانات کامل برای کودکان و نوجوانان خواهد بود. مردم می‌توانند از دو دروازه بزرگ به پارک وارد شوند که یکی از آن‌ها به باغ آلوی بسیار بزرگی ختم می‌شود. حفظ منطقه از طریق کاشت درختان جدید و از میان برداشتن سطوح سخت و غیر قابل نفوذ شهری از مهم‌ترین اهداف مدیران شهر برای ایجاد سالینا پارک بوده است که بخش زیادی از این هدف به وسیله باغ آلو محقق خواهد شد. علاوه بر این، بناهای ارزشمند متعددی در اطراف پارک سالینا قرار دارد که بعضی از آن‌ها در لیست میراث فرهنگی هستند و وجود پارک جدید به حفظ آن‌ها نیز منجر می‌شود.

قبرس میزبان فضاهای سبز جدید

کد خبر 522455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.