شیرزاد: در خصوص الگوی کشت و سیاست مصرف آب بازنگری شود

نماینده اسبق اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:لازم است در خصوص الگوی کشت و سیاست مصرف آب در بخش صنعت و در بخش خانگی و کشاورزی بازنگری شود، زیرا نمی‌توان بر اساس الگوی مصرف آب چند صد سال پیش که میزان بارندگی متفاوت بوده آب را مدیریت کرد.

احمد شیرزاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مطالبات مردم اصفهان از استاندار جدید اظهار کرد: امروز چالش بی‌آبی به مهمترین مسئله اصفهان تبدیل شده است، زیرا نباید اجازه داد که مرکز مهم مدنیت و تمدن چند هزار ساله به شنزار تبدیل شود.

وی افزود: حل مشکل آب زاینده رود نیازمند این است که استاندار جدید اصفهان بتواند ارتباط سازنده‌ای با سایر استان‌ها، دولت و رسانه برقرار کند؛ زیرا حل مشکل زاینده رود تنها با توافق هیئت دولت امکانپذیر نبوده و لازم است در این رابطه اقناع عمومی انجام شود.

نماینده اسبق اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: لازم است در خصوص الگوی کشت و سیاست مصرف آب در بخش صنعت و در بخش خانگی و کشاورزی بازنگری شود، زیرا نمی‌توان بر اساس الگوی مصرف آب چند صد سال پیش که میزان بارندگی متفاوت بوده آب را مدیریت کر.

شیرزاد خاطرنشان کرد: مسائلی از جمله پیشبرد خط مترو، و کنترل روند صعود بیماری کرونا از دیگر مطالبات مهم مردم اصفهان بوده و لازم است برنامه سلامت عمومی برای استان اصفهان در نظر گرفته شود.

وی تاکید کرد: سیاسی‌ترین مقام هر استان استاندار و باید بتواند به خوبی با ائمه جمعه، نهادهای امنیتی و بدنه جامعه رابطه برقرار کند؛ امروز برخی معتقدند در دولت سیزدهم باید کسانی روی کار بیایند که با صاحبان تریبون و قدرت ارتباط برقرار کنند، در صورتی که مهم بدنه جامعه بوده و استاندار باید توجه داشته باشد که بدنه جامعه تماماً از یک جناح و گروه سیاسی نیستند و باید به تمامی مردم توجه کند.

نماینده اسبق اصفهان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: استان اصفهان استان نخبه‌پروری است؛ بنابراین استاندار باید بتواند اقشار نخبه جامعه را به خوبی درک کند و این موضوع نیازمند نگاهی همه جانبه است.

شیرزاد ادامه داد: استان اصفهان استانی کارگری است و استاندار باید در خصوص مسائل کارگران و کشاورزان و رفع مشکلات آنها تمام تلاش خود را به کار بگیرد.

کد خبر 522412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.