۴۲ متکدی جمع آوری و ساماندهی شدند

سرپرست ادارە پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری مهاباد گفت: ۴۲ متکدی و کارتن خواب در مناطق مختلف سطح شهر شناسایی، جمع آوری و ساماندهی شدند.

به گزارش ایمنا، محی الدین جان اظهار کرد: در قالب این طرح ٣٧ نفر از متکدیان با اخذ تعهدنامه کتبی ترخیص شده و پنج نفر دیگر نیز که از متکدیان غیربومی بودند، به شهرهای محل سکونت خود انتقال داده شدند.

وی اضافه کرد: طرح جمع‌آوری و برخورد با متکدیان و معتادان متجاهر به طور جدی توسط گروه گشت شهری و نیروی انتظامی در این شهر ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری مهاباد با اشاره به اینکه تکدی‌گری جرم محسوب شده و با افراد متکدی بر اساس قانون برخورد می‌شود، گفت: پیشگیری از گسترش آسیب‌های اجتماعی، پاسداری از حقوق عامه و پیشگیری از بروز جرایم مرتبط با معضل تکدی‌گری از اهداف اصلی اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید کمک‌های خود را به‌صورت درست و از طریق نهادهای حمایتی به‌دست فقرا و نیازمندان برسانند؛ همچنین این امر باید از طریق رسانه ملی، مطبوعات و فضای مجازی فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شود. همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده متکدیان در سطح شهر با سامانە ١٣٧ اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری تماس بگیرند.

منبع: ایرنا

کد خبر 522376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.