عذرخواهی شورای شهر بندرعباس از پاکبانان شهرداری

انتشار تصویری از دیدار یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس با تعدادی از پاکبانان شهر و نوع چیدمان قرارگیری و نشستن آن‌ها سبب شد تا موجی از انتقادات نسبت به این موضوع در فضای مجازی شکل گرفته و شورای شهر نسبت به آن واکنش نشان دهد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر بندرعباس احمد کناری نژاد، عضو این شورا اظهار کرد: این روزها تصویر منتشر شده از دیدار با پاکبانان شیفت روز منطقه یک ابهاماتی را به دنبال داشته، بنابراین ضمن درک نگرانی‌های ایجاد شده، بر آن شدم که به جهت روشن سازی ابعاد ماجرا، شرح ماوقع را صادقانه با شما مردم همیشه همراه در میان بگذارم.

وی اظهار کرد: جایگاه والا و حیاتی شغل پاکبانان در حفظ بهداشت و سلامت شهر، بر کسی پوشیده نیست و این حقیر نیز در همین راستا وظیفه خود دانستم که همزمان با ساعت شروع به کارشان (۴ و ۳۰ دقیقه صبح) در محلی که هر روز جمع شده و از آنجا به محل خدمت خود می‌روند حاضر شده و در دیداری صمیمانه و به دور از تشریفات بازدیدهای مرسوم، ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت، شنوای دغدغه‌هایشان باشم.

کناری نژاد اضافه کرد: موج انتقادی و نگرانی‌های ایجاد شده در باب نگاه بالا به پایین در این دیدار را به خوبی درک می‌کنم اما به جهت اطمینان خاطر شهروندان، باید بگویم بر خلاف برخی نقل قول‌ها، همان طور که در برخی از تصاویر منتشره قابل مشاهده است، در این دیدار صمیمانه این حقیر به عنوان خدمتگزار مردم هیچ امکانات اضافه‌ای اعم از میز و صندلی در مقایسه با پاکبانان در اختیار نداشتم و قرار گرفتن پاکبانان در وضعیت نشسته نیز نه به اجبار و حتی خواست این حقیر، بلکه به اختیار خودشان بوده و این صفوف منظم نیز ناشی از نظم و انضباط کاری آن‌هاست، هر چند که در ظاهر امر ممکن است برداشت‌های دیگری از تصویر شود.

وی ادامه داد: ناگفته پیداست که تصویر منتشر شده تنها نمایشگر بخش کوچکی از ماجرای دیدار و گفت وگو با پاکبانان است و نه تنها نمی‌تواند ملاک و معیار مناسبی برای قضاوت در مورد کل ماجرا باشد بلکه حتی در مورد آنچه به نمایش گذاشته است نیز نمی‌تواند روایتگر جامع و کاملی باشد و اینجا است که استنباط ناصحیح و تفسیر ناشی از عدم آگاهی و یا پیش زمینه ذهنی می‌تواند موجب دور ماندن دیگر زوایای ماوقع از دید مخاطب شود.

این عضو شورای شهر بندرعباس با اشاره به اینکه این مسئله لزوم توجه بیش از پیش به تفکر، تحقیق و تفحص و کسب اطلاعات لازم از منابع آگاه به منظور رسیدن به دید جامع در مورد موضوعات مختلف را یادآوری می‌کند، تصریح کرد: این حقیر و تمامی اعضای شورا با تمام وجود قائل به حفظ شأن و کرامت کارگران شهرداری بوده و قاطعانه معتقد به مبارزه با نگاه تبعیض‌آمیز هستیم. دغدغه‌ها و تلاش‌های اعضای شورا به درستی گویای این نگاه است. در این جریان ناخواسته و به رغم اهداف این حرکت و دیدار، موجبات آزردگی خاطر یا خدشه‌دار شدن جایگاه ستودنی پاکبانان فراهم آمده است، صمیمانه از آنها و خانواده‌های محترمشان عذرخواهی می‌کنم.

فاطمه جراره رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: متأسفانه تصویری از دیدار یک عضو شورای شهر با پاکبانان عزیزمان در فضای مجازی در حال انتشار است که به دلیل عدم اطلاع رسانی لازم در خصوص واقعیت‌ها، این تصویر حاشیه‌های بسیاری ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: از زمان شروع بکار شورای ششم که از نیروهای جوان و پر تلاش تشکیل شده است طبق روال معمول، اعضا دائماً در حال بازدید و آشنایی با بخش‌های مختلف شهرداری بوده‌اند اما در خلال یکی از این بازدیدها، یکی از اعضای شورای شهر درخواست دیدار با پاکبانان شهرداری را داشتند که این دیدار با توجه به شرایط کرونا و حفظ فاصله اجتماعی می‌بایست در فضای باز صورت می‌گرفت که در تصویر هم این امر مشهود است اما قطعاً این دیدار می‌توانست به شکل زیباتری انجام شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس اضافه کرد: اعتقاد دارم املای نانوشته غلط نخواهد داشت، این حجم از دید و بازدیدهای اعضای شورا و فعالیت‌های در جریان، قطعاً خطاهایی را نیز در پی خواهد داشت که بازدید اخیر هم از این امر مستثنی نیست.

جراره در پایان ضمن عذر خواهی از پاکبانان، خانواده‌هایشان و مردم شهر بندرعباس افزود: درخواست دارم با جلوگیری از انتشار این تصویر بهانه‌ای به دست شبکه‌های معاند و ضد نظام ندهند.

کد خبر 522317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.