رسم ۱۰۰ ساله طراحی چهره شهردارها در هلند

مدیران اوترخت، کلانشهری در هلند به منظور بزرگداشت شهردار پیشین به نام Jan van Zanen که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ مدیریت شهر را به عهده داشته است، هنرمندان سراسر شهر را به تهیه پرتره‌ای از او دعوت کرده و هدیه‌ای ۱۰ هزار یورویی برای بهترین نقاشی در نظر گرفته‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، قرار است نمایشگاهی برای گرامی داشت شهردار پیشین برگزار کنند و ۴۰ تصویر از او را به نمایش بگذارند. این تصاویر را هنرمندان برجسته کشور نقاشی خواهند کرد و از بین آن‌ها یک مورد به عنوان طرح برتر انتخاب خواهد شد و به فرد هنرمند صاحب اثر هدیه‌ای ۱۰ هزار یورویی اعطا خواهد شد. البته تمام هنرمندانی که در این رقابت شرکت می‌کنند، مزد زحمت و هزینه مواد مصرفی خود را دریافت خواهند کرد. اگرچه این شیوه رقابت در میان هنرمندان بسیار نامعمول به نظر می‌رسد، اما در عین حال، برای آنان جذابیت خاص خود را خواهد داشت به طوری که تا کنون بسیاری از نقاشان برای حضور خود اعلام آمادگی کرده‌اند.

مدیران اوترخت اعلام کرده‌اند که رقابت تنها میان ۴۰ هنرمند برگزار می‌شود و در نهایت آثار تمام افراد در معرض دید عموم مردم شهر قرار می‌گیرد. جالب است بدانید که سنت طراحی چهره شهردار پیشین از سال ۱۹۰۳ تا به امروز در هلند و به ویژه در اوترخت رایج بوده و این اقدام در راستای حفظ یادگاری از این افراد در سنت تاریخی شهر انجام شده است.

هنرمند صاحب پرتره برتر شهردار Jan van Zanen علاوه بر دریافت جایزه ۱۰ هزار یورویی، اثر هنری خود را برای همیشه در میان سایر آثار برگزیده تاریخ این سنت حفظ خواهد کرد. برگزاری رقابت با حضور شهردار پیشین و در سیزدهم ماه اکتبر برگزار خواهد شد و ۴۰ هنرمند محلی در همان زمان باید پرتره‌ای از او را به تصویر بکشند. برنده رقابت موظف است تا پایان ماه، اثر هنری خود را به طور کامل به مقامات شهر تحویل دهد و جایزه خود را دریافت کند.

کد خبر 522291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.