لزوم تسریع در توسعه تصفیه‌خانه‌های حاشیه کشف رود

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بر لزوم تسریع احداث و توسعه تصفیه‌خانه‌های فاضلاب پیش بینی شده در مجاورت کشف رود، تاکید کرد و گفت:

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی یعقوبی در حاشیه پنجمین جلسه کمیته فنی کشف رود که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های متولی استان در راستای ساماندهی کشف رود برگزار شد، اظهار کرد: پنجمین جلسه کمیته فنی کشف‌رود به میزبانی شهرداری مشهد با دستور کار بررسی آخرین وضعیت تصفیه‌خانه‌های پر کند آباد یک و دو، تصفیه‌خانه طبرسی شمالی، تکمیل تصفیه‌خانه فاضلاب چرمشهر و آخرین اقدامات صورت گرفته در راستای احداث تصفیه‌خانه شهرک صنعتی توس با حضور مدیران و نمایندگان دستگاه‌های متولی شامل استانداری، دادگستری، شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی، اداره کل محیط زیست استان، شرکت آب و فاضلاب مشهد، شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و شهرداری مشهد برگزار شد.

وی افزود: یکی از مهمترین موضوعات مورد بررسی در این جلسه، نبود توازن میان فاضلاب جمع آوری شده از سطح شهر با ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فعال بود؛ موضوعی که سبب شده تا بخشی از فاضلاب مازاد بر ظرفیت تصفیه خانه‌ها در رودخانه کشف رود تخلیه و آلودگی‌های زیست محیطی گسترده‌ای به این محدوده تحمیل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: برای رفع این مشکل باید پروژه‌های احداث، تکمیل و توسعه تصفیه‌خانه‌های پیش بینی شده در کلانشهر مشهد تسریع شود.

وی ادامه داد: در این جلسه پس از ارائه گزارش اقدامات صورت گرفته از سوی دستگاه‌های متولی با توجه به اهمیت تکمیل هرچه سریع‌تر تصفیه خانه فاضلاب چرمشهر بر ادامه فعالیت‌های عمرانی صورت گرفته در این تصفیه خانه توسط شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و تکمیل آن حداکثر تا پایان سال تاکید شد.

یعقوبی گفت: یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی در این کمیته، احداث تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی توس بود که در این جلسه نیز مقرر شد با پیگیری شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی و همکاری سایر دستگاه‌ها ساخت این تصفیه خانه نیز تسریع شود.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل و توسعه هر چه سریع‌تر تصفیه‌خانه‌های پیش بینی شده در حاشیه رودخانه کشف رود، می‌تواند از ورود بخش اعظمی از فاضلاب به این رودخانه تاریخی جلوگیری کند که این موضوع آلودگی‌های زیست محیطی این محدوده را به طور قابل توجهی کاهش خواهد داد.

کد خبر 522282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.