چک در تلاش برای پاک‌سازی فضاهای عمومی از ته‌سیگارها

این روزها مردم فریدلانت، منطقه‌ای مسکونی در جمهوری چک در کوچه و خیابان‌های شهر به جمع‌آوری ته سیگارها مشغول هستند تا از این طریق به پاکسازی شهر کمک بیشتری کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پیرو دعوت شهردار فریدلانت از مردم برای افزایش نظم و پاکیزگی شهر، این روزها هر یک از ساکنان به نحوی در تلاش هستند خواسته مدیر خود را جامه عمل بپوشانند و شهر را از هر گونه آلودگی پاک کنند. چیزی که در این میان جلب توجه می‌کند اینکه بسیاری از شهروندان فریدلانتی به طور اختصاصی ته سیگارها را از فضاهای عمومی جمع می‌کنند. گروهی از خبرنگاران در بررسی علت این امر متوجه شدند که هدف این افراد، کاهش آلودگی پلاستیکی در سطح شهر است چرا که ته مانده سیگار یکی از ترکیبات بسیار مضر پلاستیکی را در خود جای داده است.

چک در تلاش برای پاک‌سازی فضاهای عمومی از ته‌سیگارها

بر اساس گزارشات متعدد، تنها یک سوم ته سیگارها در سطل‌های زباله ریخته می‌شود و این در حالی است که اغلب مردم این بخش مضر را در فضاهای عمومی رها می‌کنند. این ته سیگارها روی هم انباشته می‌شود و آلودگی هوا و آسیب به محیط زیست را به بار می‌آورد.

شاید یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود کاربران ته مانده‌های سیگار خود را در فضاهای عمومی رها کنند این باشد که آن‌ها از اینکه مواد پلاستیکی مضر، یکی از ترکیبات اصلی این بخش را تشکیل می‌دهد آگاه نباشند و در ذهن خود، آن را قابل تجزیه فرض کنند. حال آنکه، طبق تحقیقات به عمل آمده همین بخش سیگار ده‌ها سال زمان لازم دارد تا تجزیه شود که در همین مدت زمان می‌تواند لطمه‌های بیشماری به سلامت انسان و محیط زیست وارد کند. بدترین وضعیت زمانی اتفاق می‌افتد که افراد سیگاری ته مانده‌ها را به آب دریاها می‌ریزند که همین مواد سمی موجود در آن می‌تواند حیات جانوران آبزی را با تهدید جدی مواجه کند.

چک در تلاش برای پاک‌سازی فضاهای عمومی از ته‌سیگارها

کد خبر 522273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.