تأثیرگذاری اورژانس اجتماعی را به وضوح می‌بینیم

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، گفت: اورژانس اجتماعی از نظر نرم افزاری به یک بلوغ رسیده و امروز محور اورژانس اجتماعی است، در سیاست‌های کلی خانواده، مجازت اسلامی، احکام و برنامه‌های توسعه تأثیرگذاری اورژانس اجتماعی را به وضوح می‌بینیم و در حال حاضر حوزه مددکاری اجتماعی تأسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدحسن موسوی چلک در برنامه مجازی آئین رونمایی از کتاب اورژانس اجتماعی در ایران (از ایده تا عمل) و هفت اثر جدید خود، اظهار کرد: سرمایه اجتماعی طی همکاری مداوم با استادان اجتماعی رخ داده و این اتفاقی ارزشمند در زندگی من بوده که در تزریق انرژی و رفتن به مسیر اجتماعی مؤثر بوده است و کتاب‌های خود را تقدیم همه افراد فعال و همراه در این مسیر کرده‌ام.

میراث شفاهی کشور قوی‌تر از میراث مکتوب است

وی اضافه کرد: میراث شفاهی کشور قوی‌تر از میراث مکتوب است، سیاست من در کارم مکتوب کردن فعالیت‌های اجتماعی بوده است، مالکیت معنوی اورژانس اجتماعی به سازمان بهزیستی اختصاص دارد، اما این اتفاق به این معنی نیست که افراد دیگر نتوانند کتاب بنویسند و در این زمینه فعال باشند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، تصریح کرد: اورژانس اجتماعی از نظر نرم افزاری به یک بلوغ رسیده و امروز محور اورژانس اجتماعی است، در سیاست‌های کلی خانواده، مجازت اسلامی، احکام و برنامه‌های توسعه تأثیرگذاری اورژانس اجتماعی را به وضوح می‌بینیم و در حال حاضر حوزه مددکاری اجتماعی تأسیس می‌شود.

موسوی چلک، تاکید کرد: ایده اورژانس اجتماعی تبدیل به کتاب شده است و می‌توان در مورد اورژانس اجتماعی صدها کتاب دیگر نوشت، همه مسئولین جهانی و رؤسای متفاوت در رابطه با اورژانس اجتماعی و تاریخچه آن کتاب نوشته‌اند، در سطح ملی و در استان‌ها همکاران قضائی، وزارت کشور، اصحاب رسانه و NGO ها باعث فعال‌تر شدن انجمن مددکاری اجتماعی ایران شده‌اند.

وی افزود: همه افراد می‌توانند درباره اورژانس اجتماعی بنویسند و کتاب اورژانس اجتماعی در ایران را به دو بخش تقسیم کردم، بخشی را به مسئولان خارجی و بخش عمده این کتاب را به آموخته‌ها و سیاست گذاری‌هایی که با اورژانس اجتماعی مرتبط بوده‌اند اختصاص داده‌ام، مواردی هم مربوط به یادداشت‌ها در حوزه اورژانس اجتماعی است.

باید مطالبات اجتماعی خود را فریاد بزنیم

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران، گفت: اعتقاد دارم باید مطالبات اجتماعی خود را فریاد بزنیم، مطالبه‌ها را بازگو کنیم و تجمیع مطالبه‌گری‌ها قابلیت نشر بیشتری پیدا می‌کند، این اتفاق برای مطالبه‌گری‌های اجتماعی و استفاده از فرصت‌ها حائز اهمیت است، باید در بخش مسائل روزمره اجتماعی دغدغه‌های مردم را با شجاعت بازگو کنیم.

موسوی چلک، خاطرنشان کرد: در مقابل مسائل جامعه که تریبونی برای آن نیست سکوت کردن نوعی خیانت است، باید برای ادای حقوق شهروندان تلاش کرده و به شکل‌های مختلف مطالبه‌گری کنیم، دغدغه‌های اجتماعی را بیان کنیم و به دلیل مسائل فردی و موقعیت اجتماعی این دغدغه‌ها را پشت پرده قرار ندهیم، ضروری است در حوزه اجتماعی به سهم تولید و توان، استفاده از همه ظرفیت‌ها را داشته باشیم.

کد خبر 521945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.