لزوم مستندسازی مسائل اجتماعی در قالب کتاب و فیلم

مدیرکل سابق دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور، گفت: در حوزه مسائل اجتماعی و موارد دیگر دسترسی به سوابق مستندسازی بسیار کم است، در حالی که در جوامع پیشرفته این موارد در قالب کتاب و فیلم مستندسازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرید براتی سده در برنامه مجازی آئین رونمایی از کتاب اورژانس اجتماعی در ایران (از ایده تا عمل)، اظهار کرد: ظرفیت اجتماعی موسوی چلک فراتر از یک مددکار اجتماعی است، به دلیل راه‌اندازی اورژانس اجتماعی شایسته دریافت نوبل مددکاری اجتماعی است، ویژگی‌های فردی وی به جای خود است، ایشان ظرفیت‌های انسانی بالایی به لحاظ اخلاقی، عملی و کار در میدان دارند و حضور اجتماعی وی در ایران بسیار ارزشمند است، شاهکار موسوی چلک تألیف کتاب‌ها و فعالیت‌های اجتماعی مؤثر وی است.

قرنطینه‌ها اجباری جای ارتباط‌های اجتماعی را گرفته است

وی افزود: مسائل و مشکلات اقتصادی را در جامعه داریم و این مسائل اجتماعی با فقر و حوزه‌های اقتصادی گره خورده است، واقعیت این است مسائل اجتماعی مانند بیکاری، پایین آمدن قدرت خرید مردم در کرونا و پساکرونا را می‌پذیریم، اما باید بدانیم کرونا و پساکرونا اصلی‌ترین جایی را که شانه گرفته خانه شهروندان است و در حال حاضر قرنطینه‌های اجباری و در خانه ماندن جای ارتباطات اجتماعی را گرفته است.

در مسائل اجتماعی دسترسی به سوابق مستندسازی کم است

مدیرکل سابق دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور با اشاره به وضعیت اسفناک اجتماعی کشور، تصریح کرد: همه این شرایط و روانشناختی افراد دغدغه‌های اجتماعی را بیشتر می‌کند، در حوزه مسائل اجتماعی و موارد دیگر دسترسی به سوابق مستندسازی بسیار کم است، در حالی که در جوامع پیشرفته این موارد در قالب کتاب و فیلم مستندسازی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم در این شرایط کرونایی که وضعیت ایران اصلاً خوب نیست و در کشور افغانستان هم گروه طالبان مستقر است و شرایط اجتماعی، اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بتوانیم از پتانسیل‌ها و ایده‌پردازی‌ها نوین افراد توانمند بیشتر استفاده کنیم.

مدیرکل سابق دفتر پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور، گفت: باید اذعان کنم ایده‌ها در ذهن مطرح می‌شود، اما موسوی چلک توان علمی ساختن و عملگرایی برای مسائل اجتماعی را داشته‌اند و این ایده و خلاقیت را عملی کردند که این از ویژگی‌های بارز وی برای امور اجتماعی است، در واقع جسارت، توان و ظرفیت ایده‌پردازی، توانایی علمی تخصصی، احاطه بر علم عمل و تجربه وی حائز اهمیت زیادی است.

براتی سده، تاکید کرد: همه این ویژگی‌ها در این شرایط بحرانی اجتماع مورد نیاز است در حال حاضر کتاب‌ها و تالیفات موسوی چلک در حوزه‌های مسائل اجتماعی به ۴۷ کتاب رسیده و برای مستندسازی کتاب‌ها وقت زیادی صرف شده است.

کد خبر 521914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.