مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Ultra و سامسونگ Galaxy S21 Ultra+ لیست جزئیات

خرید گوشی موبایل برای بسیاری از کاربران کار بسیار مشکلی است. مقایسه تلفن‌های همراه از نظر دوربین، سخت افزار، صفحه نمایش، طراحی و باتری می تواند به کاربران کمک کند تا انتخاب خوبی داشته باشند. در این مطلب دو گوشی پرفروش شیائومی Mi 11 Ultra و سامسونگ Galaxy S21 Ultra مورد مقایسه و ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هر دو کمپانی سامسونگ و شیائومی در ساخت و تولید گوشی‌های هوشمند در رقابت هستند که تمامی قابلیت‌های روز دنیا را در گوشی‌های خود قرار دهند و کاربران را مجذوب محصولات خود کنند. در ادامه به بیان مشخصات و مقایسه گوشی شیائومی پرچم دار Mi 11 Ultra با گوشی سامسونگ Galaxy S21 Ultra پرداخته خواهد شد.

مقایسه Mi 11 Ultra و Galaxy S21 Ultra از نظر دوربین

Galaxy S21 Ultra

Xiaomi Mi 11 Ultra

دوربین اصلی

۱۰۸ مگاپیکسل

۵۰ مگاپیکسل

لنز اولتراواید

۱۲ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

سنسور تشخیص عمق

۱۰ مگاپیکسل

۴۸ مگاپیکسل

لنز ماکرو

۱۰ مگاپیکسل

-

دوربین سلفی

۴۰ مگاپیکسل

۲۰ مگاپیکسل

شیائومی Mi 11 Ultraدارای پیشرفته‌ترین سیستم دوربین است که تاکنون در گوشی‌های هوشمند دیده نشده است . این گوشی مجهز به سه دوربین است که دوربین اصلی دارای بزرگترین سنسور در بین تمام مدل‌ها تا به امروز است . دوربین اصلی با کیفیت ۵۰ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.0 از یک لنز ۲۴ میلی‌متر واید با پوشش ۸۳ درجه تشکیل شده است که از ویژگی‌های فوکوس خودکار Dual Pixel با تشخیص فاز، فوکوس خودکار لیزر و لرزش گیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می‌کند.

لنز فوق عریض این گوشی از یک سنسور ۴۸ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.2 از یک لنز ۱۲ میلیمتر اولتراواید با ۱۲۸ درجه زاویه دید تشکیل شده است که از فوکوس خودکار با تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.این گوشی به لنز تله فوتو ۴۸ مگاپیکسل با دیافراگم f/4.1 مجهز شده است که از لنز ۱۲۰ میلی متر تله فوتو استفاده می‌کند. این لنز قدرتمند از فوکوس خودکار با تشخیص فاز، لرزش گیر اپتیکال تصویر و زوم اپتیکال پنج برابری پشتیبانی می‌کند. دوربین سلفی این گوشی با سنسور ۲۰ مگاپیکسل و دیافراگم f/2.2 برای علاقه مندان به عکس‌های سلفی وجود دارد. این دوربین از یک لنز واید ۲۷ میلیمتر استفاده می‌کند.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Ultra و سامسونگ Galaxy S21 Ultra+ لیست جزئیات

‌سامسونگ برای Galaxy S21 Ultra یکی از متنوع‌ترین تنظیمات دوربین را در بین گوشی‌های خود ارائه داده است. دوربین اصلی به کار رفته در این گوشی از جدیدترین سنسور IsoCell HM3 پشتیبانی می‌کند که دارای کیفیت ۱۰۸ مگاپیکسل است که تکنولوژی جدید دیگر این گوشی ، Smart Iso Pro است.

Smart Iso Pro یک فناوری HDR است که همزمان با عکس اصلی یک عکس ISO می‌گیرد و این دو عکس را که به صورت همزمان گرفته شده است را در یک تصویر ۱۲ بیتی واحد قرار می‌دهد. این ۱۲ بیت در هر کانال به معنی این است که تصویر RAW 64 از اطلاعات رنگی بیشتری به نسبت یک تصویر ۱۰ بیتی برخوردار است.

از دیگر ویژگی‌های HM3 بهبود حساسیت نور تا ۵۰ درصد در شرایط نوری کم است که علاوه بر آن می‌تواند در شرایط نوری خوب با استفاده از الگوریتم Remosaic ، تصاویر با وضوح ۱۰۸ مگاپیکسل را ثبت کند . تکنولوژی Super PD Plus دقت اندازه گیری لنزهای ماکرو را تا ۵۰ درصد بهبود می‌دهد و این اجازه را به لنزهای میکرو می‌دهد که بتوانند اشیا در حال حرکت حتی در شب را به خوبی ردیابی کنند.

ماژول دوربین فوق عریض از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی با لنز ۱۳ میلی متری تشکیل شده است که می‌تواند زاویه دید ۱۲۰ درجه را برای عکسبرداری در اختیار کاربر قرار دهد، که این لنز برخلاف نسل قبل خود، فوکوس خودکار را ارائه می‌دهد. سخت افزار دوربین تله فوتو در این مدل به طور کامل فرق کرده است و برخلاف نسل‌های قبل از یک دوربین چهار برابری استفاده نشده است در این گوشی از دو اسنپر استفاده شده است که یکی برای سه برابر بزرگنمایی نوری و دیگری برای ۱۰ برابر بزرگنمایی نوری استفاده می‌شود.

اولین دوربین تله فوتو از سنسور ۱۰ مگاپیکسل با لنز f/2.470 میلی متر تثبیت شده بهره می‌برد ، این دوربین از PDAF بهره می‌برد و زوم اپتیکال سه برابر را ارائه می‌دهد. دوربین دوم نیز از همان لنز ۱۰ مگاپیکسل استفاده می‌کند که در پشت لنز ۲۴۰ میلی متر با دیافراگم f/4.9 قرار گرفته است . تکنولوژی PDAF Dual-Pixel در این دوربین در دسترس است که می‌تواند زوم اپتیکال ۱۰ برابری را به همراه دارد. دوربین سلفی این گوشی مجهز به سنسور ۴۰ مگاپیکسل است. لنز این دوربین از فوکوس خودکار نیز پشتیبانی می‌کند.

مقایسه Mi 11 Ultra و Galaxy S21 Ultra از نظر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری

Galaxy S21 Ultra

Xiaomi Mi 11 Ultra

چیپست

Exynos 2100

Qualcomm SM8350 Snapdragon 888 5G

پردازنده گرافیکی

Mali-G78 MP14 GPU

Adreno 660 GPU

سیستم عامل

اندروید ۱۱

اندروید ۱۱

رابط کاربری

One UI 3.1

MIUI 12.5

تنوع حافظه

۱۲۸/۱۲، ۲۵۶/۱۲ و ۵۱۲/۱۶

۲۵۶/۸، ۲۵۶/۱۲ و ۵۱۲/۱۲

شیائومی برای پرچمدار خود Mi 11 Ultra از بهترین و جدیدترین تراشه پنج نانومتری شرکت Qualcomm که تراشه Snapdragon 888 استفاده کرده است. این گوشی با دو گزینه برای انتخاب حافظه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد؛ گزینه اول به حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایتی و رم هشت گیگابایت مجهز شده و نسخه دیگر با حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت به همراه ۱۲ گیگابایت رم به بازار عرضه شده است.

متأسفانه این دستگاه از درگاه microSD پشتیانی نمی‌کند، اما به دلیل وجود حافظه داخلی بسیار زیاد نیازی به استفاده از microSD نخواهد بود. این گوشی همانند پرچم داران دیگر کمپانی‌ها دارای قدرت سخت افزاری بسیار بالایی است و کاربران می‌توانند به صورت روزانه برنامه و بازی‌های سنگین را روی این دستگاه بدون هیچ کندی یا باگ اجرا کنند.

سامسونگ برای Galaxy S21 Ultra‌ قوی‌ترین سخت‌افزار دنیای اندروید را استفاده کرده است. این گوشی مجهز به چیپست پنج نانومتری اگزینوس دو هزار ۱۰۰ به همراه ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی است که این گوشی با رم ۱۶ گیگابایت در بازار موجود نیست.

حذف درگاه کارت حافظه هم مثل حذف شارژر و هدفون از داخل جعبه در این گوشی هم اتفاق افتاده است. این گوشی از اتصالاتWi-Fi , Bluetooth , HotSpot و NFC پشتیبانی می‌کند. این گوشی در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای، تیتانیومی، سرمه‌ای و قهوه‌ای به بازار عرضه شده است.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Ultra و سامسونگ Galaxy S21 Ultra+ لیست جزئیات

شیائومی برای این پرچمدار جدید خود از سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 استفاده کرده است که ترکیب بخش نرم افزاری با سخت افزاری می‌تواند یک تجربه جذاب برای کاربران استفاده کننده از این دستگاه باشد. سامسونگ برای گلکسی S21 اولترا از اندروید ۱۱ و نسخه رابط کاربری اختصاصی سامسونگ One UI 3.1بهره می‌برد.

مقایسه Mi 11 Ultra و Galaxy S21 Ultra از نظر صفحه نمایش

Galaxy S21 Ultra

Xiaomi Mi 11 Ultra

نوع نمایشگر

AMOLED

AMOLED

سایز

۶.۸ اینچ

۶.۸۱ اینچ

رزولوشن

1440x3200

1440x3200

تراکم پیکسلی

۵۱۵ پیکسل در هر اینچ

۵۱۵ پیکسل در هر اینچ

شیائومی برای پرچم دار خود Mi 11 Ultra صفحه‌نمایش ۶.۸۱‌ اینچ AMOLED با وضوح 1440x3200‌ دارد که توسط شیشه‌ی Gorilla Glass Victus‌ محافظت می‌شود را در نظر گرفته است. این صفحه‌نمایش از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه‌برداری لمسی ۴۸۰ هرتز استفاده می‌کند.

صفحه‌نمایش این گوشی از استانداردهای +HDR10 و Dolby Vision‌ پشتیبانی می‌کند و توانسته است امتیاز +A را از DisplayMate‌ دریافت کند. این صفحه‌نمایش با فضای رنگی DCI-P3 سازگاری دارد و به حداکثر روشنایی ۱۷۰۰ نیت دست پیدا می‌کند.

سامسونگ برای Galaxy S21 Ultra‌ نمایشگر ۶.۸ اینچی از نوع Dynamic AMOLED با رزولوشن +WQHD برابر 1440x3200‌ پیکسل استفاده کرده است. به صورت پیش فرض این نمایشگر روی وضوح +FHD تنظیم شده است و از طریق صفحه تنظیمات باید به صورت دستی آن را ارتقا داد.

این نمایشگر می‌تواند به صورت خودکار و منعطف بسته به محتوایی که نمایش داده می‌شود، نرخ تازه‌سازی را تغییر دهد. از نظر شفافیت و روشنایی، این نمایشگر با حداکثر روشنایی ۱۵۰۰ نیت را در اختیار دارد. این در حالی است که حداکثر روشنایی در نمایشگر نسل قبل این گوشی، یک‌هزار ۲۰۰ نیت بوده است. این روشنایی به همراه پشتیبانی از محتوای ویدئویی HDR باعث عملکرد چندرسانه‌ای خیره‌کننده این گوشی است. پنل نمایشگر پرچمدار سامسونگ رنگ‌ها را کاملاً طبیعی و پر جنب و جوش به نمایش می‌گذارد.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Ultra و سامسونگ Galaxy S21 Ultra+ لیست جزئیات

مقایسه Mi 11 Ultra و Galaxy S21 Ultra از نظر طراحی ظاهری

Galaxy S21 Ultra

Xiaomi Mi 11 Ultra

ابعاد

165.1x75.6x8.9 میلی‌متر

164.3x74.6x8.4 میلی‌متر

وزن

۲۱۵ گرم

۲۳۴ گرم

صدای استریو

دارد

دارد

شیائومی در طراحی Mi 11 Ultraاز جنس سرامیک براق استفاده کرده است و در دو رنگ سفید و مشکی به بازار عرضه کرده است . این گوشی دارای گواهینامه IP68 که باعث مقاومت کامل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار است. براق بودن پنل پشتی، یک منبع بسیار خوب برای جذب اثر انگشت است، اما نه به اندازه گوشی‌هایی که از جنس شیشه طراحی می‌شوند.

در این گوشی از Gorilla Glass Victus‌ برای محافظت از نمایشگر ۶.۸۱ اینچی AMOLEDاستفاده شده است . نمایشگر در اطراف به طرفین خم می‌شود و جذابیت فوق‌العاده را برای این گوشی به همراه داشته است. این گوشی دارای ابعادی به بزرگی 164.3x74.6x8.4‌ میلیمتر با ۲۳۴ گرم وزن است.

سامسونگ در طراحی Galaxy S21 Ultra‌ شبیه به دو نسخه قبل عمل کرده است. ابعاد این گوشی برابر با 165.1x75.6x8.9‌ میلی‌متر است که تغییر چندانی با نسل قبل نداشته است، اما ضخامت این گوشی ۰.۱ میلی‌متر بیشتر شده است.

وزن این گوشی ۲۱۵ گرم است. بزرگ‌ترین تغییر این گوشی نسبت به نسل قبل خود در قسمت ماژول دوربین است که با فریم دور گوشی یکپارچه شده است. سامسونگ در این گوشی از یک فریم آلومینیومی عریض‌تر استفاده کرده.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Ultra و سامسونگ Galaxy S21 Ultra+ لیست جزئیات

مقایسه Mi 11 Ultra و Galaxy S21 Ultra از نظر باتری

Galaxy S21 Ultra

Xiaomi Mi 11 Ultra

ظرفیت

پنج هزار میلی‌آمپر

پنج هزار میلی‌آمپر

فست شارژ

۲۵ وات

۶۷ وات

شیائومی برای Mi 11 Ultra باتری با ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپرساعت را در نظر گرفته است که به‌صورت بی‌سیم و سیمی با توان ۶۷ وات شارژ می‌شود. فناوری‌های شارژ سریع بی‌سیم و سیمی می‌تواند درصد باتری این گوشی را در عرض ۳۶ دقیقه از صفر به ۱۰۰ برساند. سامسونگ در Galaxy S21 Ultra از باتری با ظرفیت پنج هزار میلی‌آمپر ساعت استفاده کرده است و از فست شارژ ۲۵ وات پشتیبانی می‌کند. این گوشی نسبت به نسل قبل با نمایشگر جدید و سخت‌افزار بهینه‌تر، شارژ شدن گوشی نیز بهتر شده است.

مقایسه گوشی شیائومی Mi 11 Ultra و سامسونگ Galaxy S21 Ultra+ لیست جزئیات

جمع‌بندی کلی از تفاوت شیائومی Mi 11 Ultra و سامسونگ Galaxy S21 Ultra

تا اینجا به مقایسه Mi 11 Ultra با Galaxy S21 Ultra از نظر کیفیت دوربین، صفحه نمایش، قدرت سخت افزاری، طراحی و باتری پرداختیم . پرچمدار شیائومی در بخش باتری و سخت افزار در جایگاه بهتری است و پرچمدار سامسونگ با پشتیبانی از قلم S Pen جذابیت‌های خاص خودش را دارد. در نهایت این شما هستید که با توجه به مزایا و معایبی که از دو گوشی در این مقایسه به آن‌ها اشاره شد باید تصمیم خود را برای انتخاب یکی از آن‌ها با توجه به نیازتان بگیرید.

کد خبر 521854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.