دانشجویان برای تزریق دوز دوم واکسن آماده باشند

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: تزریق دوز دوم واکسن کرونا به دانشجویان خوابگاهی و استادان از پایان هفته آغاز می‌شود.

به گزارش ایمنا، شعله خداداد درباره واکسیناسیون دانشجویان اظهار کرد: تزریق دوز دوم واکسن کرونا به دانشجویان خوابگاهی، استادان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از پایان این هفته آغاز می‌شود.

وی افزود: سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای تمامی دانشجویان فعال شده و در حال برنامه ریزی هستیم تا هفته آینده دانشجویان بومی را داخل دانشگاه واکسینه کنیم که نزدیک به یک‌هزار و ۶۲۸ نفر دانشجو داریم.

خداداد تصریح کرد: شرایط ویروس کرونا خیلی متغیر است، اما در حال حاضر خود را برای سناریو بازگشایی حضوری و مجازی دانشگاه‌ها آماده می‌کنیم که اگر آموزش‌ها مجازی شود قاعدتاً دانشجویانی که مرحله دفاع را باید بگذرانند در خوابگاه‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

معاون دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: در حال حاضر زمان دقیق بازگشایی حضوری دانشگاه‌ها مشخص نیست، اما از آن جایی که واکسیناسیون دانشجویان به تازگی شروع شده و نوع واکسن تزریقی سینوفارم و برکت است؛ بنابراین اگر دانشجویی به کرونا مبتلا شود صددرصد واکسیناسیون وی حداقل یک ماه به تعویق می‌افتد؛ بنابراین برای تزریق دوز دوم هم شاید اواسط آبان ماه دانشجویان آماده شوند که در این‌صورت ایمنی جمعی آن‌ها تا اواسط آذر انجام می‌شود و به این‌صورت دانشجویان کرونایی هم تا آن زمان بهبود می‌یابند و می‌توانند به خوبی واکسینه شوند.

خداداد گفت: تزریق واکسن کرونا الزامی است، برای مثال وقتی کودکی به دنیا می‌آید برای حفظ سلامت جسمانی باید برخی واکسن‌ها را بزند، حتی اگر پدر و مادر او از عواقب بعدش ترس داشته باشند؛ بنابراین واکسن کرونا در بحث اجتماعی و فردی مطرح است، اما اینکه برخی افراد از واکسن می‌ترسند جزو موارد خاص هستند که باید برای آن‌ها برنامه ریزی مناسبی صورت بگیرد.

ضروری بودن تزریق واکسن برای حضور در دانشگاه‌ها

خداداد درباره ضروری بودن تزریق واکسن برای حضور در دانشگاه‌ها برای دوران پسا کرونا گفت: ستاد بازگشایی دانشگاه را در دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ایجاد کرده ایم که در آن برای این قبیل از موضوعات تصمیم گیری می‌کنیم و لزوم انجام واکسیناسیون دانشجویان برای حضور در کلاس‌های درس از جمله مسائلی بوده که در دستور کارمان قرار گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی گفت: طی هماهنگی‌های انجام شده با معاونت بهداشت دانشگاه شهید بهشتی مقرر شد تا دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی هم در صورت داشتن مجوز برای استقرار در خوابگاه واکسینه شوند.

خداداد با بیان اینکه دانشجویان مستقر در خوابگاه‌های دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی حدود ۳۰۰ نفر هستند، تاکید کرد: نوع واکسن تزریقی به دانشجویان خوابگاهی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از نوع سینوفارم و برکت است که با توجه به تعداد دانشجویان هم اکنون ۳۰۰ دوز واکسن کرونا از طرف وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دسترس قرار گرفت.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 521693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.