استقلال - الهلال عربستان/ جدال کلاسیک با میلیونرها

آبی‌پوشان پایتخت امشب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه امشب (دوشنبه) در ورزشگاه الزعبیل دبی به مصاف الهلال عربستان خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاگردان فرهاد مجیدی امشب دوشنبه - ۲۲ شهریور ماه - در حالی باید در یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان با الهلال پیکار کنند که به خوبی می‌دانند مقابل چه حریف قدرتمندی قرار گرفته‌اند؛ همان طور که آبی پوشان ریاض استقلال را خوب می‌شناسند. این دیدار کلاسیک و پرتکرار آسیایی میان دو تیم پرافتخار قاره کهن برگزار می‌شود.

استقلال با دو ستاره یدک کش لقب "غول آسیا" و الهلال با سه قهرمانی، ملقب به "رئیس آسیا" است و این عناوین نشان از اهمیت بالا این مسابقه می‌دهد. نماینده عربستان با ریخت و پاش های میلیون دلاری در شرایطی انتظار پسران فرهاد را می‌کشد که آبی‌های تهران برخلاف الهلال اوضاع و امکانات چندان مساعدی نداشته‌اند.

فرصت جبران با دست‌های خالی

استقلال بعد از آنکه در فینال جام حذفی در اصفهان با فرهاد نتوانست برای دومین فصل پیاپی در کسب جام موفق باشد، چشم امید به رقابت‌های آسیایی بسته؛ جایی که الهلال با ستاره‌های گران قیمت انتظارش را می‌کشد. آبی‌ها با بسته شدن پرونده شأن در فصل بیستم، باز هم مطابق منوال سال‌های گذشته در حفظ ستارگان خود ناکام بودند و مهدی قایدی، شیخ دیاباته و محمد نادری را به عنوان سه چهره سرشناس از دست دادند.

استقلال - الهلال عربستان/ جدال کلاسیک با میلیونرها

با این وجود فرهاد مجیدی نگاه منتقدانه خود نسبت به مدیریت مددی را تا حدودی تغییر داد و با نظارت نسبتاً مستقیمی توانست تا تیم مدنظرش را تا جای ممکن تکمیل کند. او خریدهای جدیدی هم داشت که باید دید می‌توانند مثمر ثمر واقع شوند یا خیر؟ البته آبی‌ها بر خلاف حریف خود که این هفته‌ها در لیگ داخلی به میدان می‌رود و شرایط مسابقه را دارا است، با دیدارهای تدارکاتی نه چندان مطلوب و اردویی یک هفته‌ای در دبی پا به این میدان بزرگ خواهند گذاشت.

الهلال تا دندان مسلح

الهلال که در فصل قبلی با ابتلاء تعدادی از بازیکنانش به ویروس کرونا، توسط AFC از لیگ قهرمانان کنار گذاشته شد، در این دوره از مسابقات نیز نتوانسته نتایج قبولی به دست آورد. آنها در گروهی که آسان به نظر می‌رسید، پایین‌تر از تیم ناشناخته استقلال تاجیکستان قرار گرفتند تا به عنوان یکی از سه تیم برتر دوم گروه‌های پنج‌گانه غرب به مرحله حذفی برسند.

استقلال - الهلال عربستان/ جدال کلاسیک با میلیونرها

با وجود نتایج نسبتاً ضعیف برای الهلال، مدیران این باشگاه بیکار ننشستند و به فکر تقویت خود افتادند. آن‌ها ابتدا سرمربی خود را برکنار و خوزه مورایس، دستیار ژوزه مورینیو در تاتنهام را جانشین او کردند.

سپس با جذب موسی مارگا از پرتو خط آتش خود را زهردارتر کردند. این اما پایان کار نبود و آن‌ها به سراغ ماتئوس پری را ستاره برزیلی سابق وست بروم رفتند و با پرداخت ۱۸ میلیون یورو برای او، گران‌قیمت‌ترین خرید تاریخ لیگ عربستان را به ثبت رساندند.

الهلال، شش برابر گران‌تر از استقلال!

به این ترتیب الهلال با تشکیل تیمی به ارزش بیش از ۶۱ میلیون یورو گران‌بهاتر ین تیم آسیایی حاضر در مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا است. این در حالی است که این تیم پایتخت‌نشین در مرحله گروهی همین دوره از رقابت‌ها تیمی به ارزش ۴۳ میلیون یورو را در اختیار داشت و از نظر هزینه، سومین تیم رقابت‌ها بود. آن‌ها علاوه بر ستارگان خارجی که جذب کرده‌اند، ملی‌پوشان متعدد عربستانی دارند که همین موضوع قدرت‌شان را دو چندان کرده است.

چنین ریخت و پاشی از سوی رقیب استقلال در شرایطی است که ستارهاهای آبی‌پوشان ایرانی به روایت سایت ترانسفر مارکت تنها ۱۰ میلیون یورو ارزش گذاری شده‌اند و این یعنی الهلال با تیمی ۶ برابر گران‌تر در استادیوم الزعبیل مقابل استقلال صف‌آرایی خواهد کرد. باید دید در پایان جدال دارا و ندا را در خاک امارات به سود کدام یک از دو تیم خاتمه می‌یابد؟

استقلال - الهلال عربستان/ جدال کلاسیک با میلیونرها

الکلاسیکو آسیا؛ تاریخچه عملکرد استقلال مقابل الهلال

مصاف‌های استقلال و الهلال از نگاه بسیاری از کارشناسان ال‌کلاسیکو فوتبال آسیا است؛ دیداری که تاکنون دو بار فینال رقابت‌های مختلف قاره کهن بوده و از یازده تقابل دو تیم، ۵ برد سهم نماینده ایران برابر ۴ برد الهلال است که دو دیدارشان نیز برنده نداشته است. مهم‌ترین مصاف‌های این دو تیم به فصل ۹۰ و ۹۱ جام باشگاه‌های آسیا بر می‌گردد که به فاصله کمتر از چند ماه دو فینال پیاپی آسیا را برگزار کردند و هر کدام یکی از فینال‌ها را مال خود کردند.

کد خبر 521597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.