پیام تبریک وزیر ارشاد به مناسبت روز سینما

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت روز ملی سینمای ایران پیام تبریک صادر کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن پیام محمدمهدی اسماعیلی بدین شرح است:

«بکوش خواجه و از عشق بی‌نصیب مباش

که بنده را نخرد کس به عیب بی‌هنری

روزهای ملی در تقویم و تاریخ پرافتخار این میهن عزیز و عظیم اسلامی، روز روییدگی و بالیدگی است. بالیدن به رویش‌ها در بستر فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی و برنامه ریزی برای رویش‌های نوین مبتنی بر این فرهنگ دیرین و غنی و برخاسته از متن دین و آئین. و در این میان گرامی می‌داریم یکی از روزهای پرافتخار ملی در عرصه هنر و آرمان بشری که در عالی‌ترین فراز خویش راه به سوی نور و روشنی می‌برد و نقشی بی‌بدیل در روایت‌های بخردانه و روشنگرانه از فرهنگ و حکمت و حکایت و سیاست و بسیاری از مبادی دیگر را به تصویر می‌کشد و در پرتو آن آگاهی و تعالی را به ارمغان می‌آورد و چنان اهمیتی می‌یابد که مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) کلید پیشرفت کشور را هم به میزان زیادی به دست سینماگران می‌داند و به قول آن شاعر گرانمایه:

هنر آموز که از هنرمندی درگشایی نه دربندی (نظامی- هفت پیکر)

امروز روز سینمای ایران است. سینمایی که با ظرافت و هوشمندی پیچیده‌ترین مسائل انسانی را به لطافت و صراحت بیان می‌کند و در عین سادگی به زندگی بشر، فکر عمیق و ذوق لطیف می‌بخشد و البته که این ویژگی در سینمای فاخر ایران اسلامی به ودیعه نهاده شده است. سینمایی که در بزنگاه تاریخی با آثاری فاخر، نقش یگانه خویش را در تقویت همبستگی ملی به نیکی و شایستگی ایفا کرد. در روزهای حماسه و شکوه دفاع مقدس به میدان ایثار و ایمان آمد و در آن شرایط سخت بیم و امید که جهانی در برابر ایران قد برافراشته بود، روحیه سلحشوری و مقاومت را تقویت کرد. به راستی که روز ملی سینمای ایران یادآور پیروزی و بهروزی یک تمدن کهن است. تمدنی که ریشه در شور و عشق و عرفان دارد و با مهر و ادب در هم آمیخته است.

روز ملَی سینما روز نکوداشت اراده مردمانی است که در تصویرسازی و روایتگری عشق دستی دارند و برآنند تا جهان پر از خدعه و نیرنگ را به صلح و ثبات و عدالت و انسانیت و تقوی و فضیلت رهنمون نمایند.

بنابراین با تکریم روز ملی سینما که همانا روز نکوداشت و قدردانی و سپاس از سینماگران، بازیگران، دست اندر کاران و صاحب نظران و نقدکنندگان این هنر پویا و حرکت آفرین است، مقام موی سپیدان و پیشقراولانش را ارج نهاده و جوانان هنرمند و پرتلاشش را به کوشش و جوشش دو چندان برای فعالیت‌های گسترده و نیز حضور در صحنه‌های جهانی و معرفی ارزشهای والای ایرانی که در پرتو انقلاب شکوهمند اسلامی مردم ایران، صلای جهانی پیدا کرده است، دعوت می‌نمایم.

از خداوند بزرگ سربلندی و سرافرازی سینمای ایران و سینما گران ایرانی در جهانی که تشنه دانش، عقلانیت، معرفت و معنویت است را آرزو دارم.

فرصت را مغتنم شمرده یاد و نام درگذشتگان ارجمند این عرصه سترگ خاصه عزیزانی که طی سال گذشته رخت از میان ما بربسته و ما را در سوگ خود نشانیده اند گرامی می‌دارم و آمرزش درگاه ربوبی را برای ایشان تقاضا می‌نمایم.»

کد خبر 521497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.