دانمارک تمام محدودیت های کرونایی را لغو کرد

بالای 80 درصد افراد بزگسال در دانمارک واکسینه شده‌اند و بیماری کرونا تحت کنترل قرار گرفته است؛ دولت در آخرین تصمیمات خود، تمام محدودیت‌های کرونایی را لغو کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رسانه‌های محلی دانمارک گزارش داده‌اند که از ۱۰ سپتامبر همه محدودیت‌ها در رابطه با ویروس کرونا در این کشور برداشته شده است چراکه تعداد بسیاری از مردم در حال حاضر واکسینه شده‌اند. علاوه بر این دانمارک نامگذاری COVID را به عنوان "بیماری بحرانی اجتماعی" متوقف کرده است و شهروندان دیگر ملزم به ارائه گواهی مصونیت خود در برابر COVID نیستند.

در ماه ژوئن دولت دانمارک برنامه‌های خود را برای حذف تدریجی همه محدودیت‌های مربوط به ویروس کرونا تا ماه سپتامبر (به استثنای مکان‌های تفریحات شبانه) اعلام کرد و تا کنون تا حدی مطابق با برنامه اولیه پیش رفته‌اند.

دانمارک تمام محدودیت های کرونایی را لغو کرد

یکی از اولین تغییرات چشمگیر در رفع محدودیت‌ها در ۱۳ آگوست رخ داد که حتی قبل از موعد مقرر، استفاده از ماسک صورت در حمل و نقل عمومی لغو شد. در این مرحله، مشخص شد که همه چیز در دانمارک به تدریج به حالت عادی باز می‌گردد.

به همین ترتیب در پایان ماه آگوست، مقامات ملی اعلام کردند که از ۱۰ سپتامبر COVID-19 دیگر به عنوان یک بیماری بحرانی طبقه بندی نمی‌شود چراکه روند واکسیناسیون به طور موفقیت آمیزی جلو رفته است و بیماری تحت کنترل قرار گرفته است؛ به همین علت دولت دیگر مبنای قانونی برای حفظ محدودیت‌ها ندارد.

با این حال، مقامات هشدار داده‌اند که حتی اگر محدودیت‌ها برداشته شود و با علم به اینکه ۸۰ درصد از افراد بزرگسال واکسینه شدند، همه‌گیری کرونا هنوز وجود دارد. وزیر بهداشت دانمارک مگنوس هونیک یادآور شده است که در صورت شروع مجدد شیوع مجدد بیماری و تهدیدی برای جامعه، می‌توان قوانین جدیدی را وضع کرد. علاوه بر این، برای افراد تازه وارد به دانمارک، بسته به کشور یا منطقه‌ای که از آنجا آمده‌اند، محدودیت‌هایی وجود خواهد داشت.

کد خبر 521482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.