موسوی: ناوگروه ۷۵ در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب گام برداشت

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اینکه اجرای ماموریت ناوگروه ۷۵ نداجا، تروریست های آمریکایی را دچار ابهام راهبردی کرد، گفت: ناوگروه ۷۵ در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب با رویکرد تمدن دریایی گام برداشت.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در مراسم استقبال از فرماندهان و کارکنان ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی ارتش، اظهار کرد: بعد از پیام بزرگوارانه و کامل فرمانده معظم کل قوا و بعد از گزارش ممتاز فرمانده محترم ناوگروه ۷۵، در واقع جایی برای جمله و کلام دیگری در این مجلس و مراسم شکوهمند باقی نمی‌ماند.

وی افزود: همه به خاطر دارند که فرماندهی معظم کل قوا برای نخستین بار در آذر ماه سال ۱۳۹۰ ایده رفتن به اقیانوس اطلس را تأیید فرمودند و در آذر ماه سال ۱۳۹۵ بر این استراتژی مجدداً تاکید کردند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: اینک ما خداوند بزرگ را شاکر و سپاسگزاریم که به دریا دلان ایران عزیز توفیق داد تا در دوازدهمین روز از سومین ماه سال ۱۴۰۰ بتوانند دماغه امید نیک را در سخت‌ترین شرایط جوی و همچنین عملیات سیاسی و روانی دشمن دور بزنند و وارد اقیانوس اطلس شوند و فرمان نورانی رهبر معظم انقلاب اسلامی را به منصه ظهور درآورند.

موسوی با تاکید بر اینکه قطعاً این اقدام تاریخی می‌تواند یک گام مهم در تحقق اهداف گام دوم انقلاب اسلامی مبتنی بر تمدن سازی با رویکرد تمدن دریایی تلقی شود، افزود: این مأموریت تاریخی در استقلال کامل و به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و تدابیر فرمانده معظم کل قوا با درایت، هوشمندی، دانش، استقامت، شجاعت و در یک کلمه اقدام جهادی فرزندان این آب و خاک به ثمر نشست؛ فرزندانی که در بستر انقلاب رشد و پرورش یافته و آموزش دیدند و سوار بر عرشه ناوهای تمام ایرانی شدند تا به اهداف بزرگ جامه عمل بپوشانند.

وی با اشاره به اهمیت حضور مقتدرانه ناوگروه ۷۵ نیروی دریایی در پهنه اقیانوس اطلس اظهار کرد: این حرکت راهبردی نیروی دریایی استکبار جهانی و در رأس آنها، تروریست‌های آمریکایی را دچار سردرگمی و ابهام راهبردی کرد.

فرمانده کل ارتش با تاکید بر اهمیت استراتژیک مأموریت راهبردی ناوگروه ۷۵ نداجا، گفت: عملاً این جمهوری اسلامی ایران بود که در اقیانوس اطلس و دریاهای آزاد جهان به ویژه در مجاورت حیات خلوت کشورهای استکباری تولید روند کرد و آنها را وادار به انفعال در مقابل این روند نمود.
فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: این مأموریت به استکبار جهانی و زورگویان عالم نشان داد که حرف حق ملت ایران در بستر انقلاب اسلامی قدرت یافته است و هیچ مانعی قادر به توقف اراده این ملت برای خیزش تمدنی به سوی دریا نیست و تحریم‌های حداکثری عزم ما را قوی‌تر و برای اهداف بلند مهیا تر کرده است.

موسوی ادامه داد: از همه عزیزانی که این نقطه عطف تاریخی را آفریدند تشکر می‌کنم؛ اما مقدم بر همه از خانواده محترم این عزیزان قدردانی می‌کنم؛ خانواده‌های شکیبا، صبور، فهیم و بصیر، عزیزانی که بیش از ۴ ماه با شکیبایی و با بصیرت پشتیبان مردان خودشان بودند برای آفریدن یک افتخار بزرگ تاریخی، برای آفریدن یک افتخاری که در تاریخ ایران ثبت خواهد و تا صدها و هزاران سال دیگر این اقدام در صفحات تاریخ خواهد ماند.

وی تصریح کرد: نام امیر محمدی فرمانده ناوگروه ۷۵ و نام فرماندهان ناوشکن سهند و ناو بندر مکران و همه عزیزانی که به عنوان ۳۱۷ نفر از آنها نام برده شد در تاریخ ایران خواهد ماند و از آن مهم‌تر در صحیفه خداوند ثبت و ضبط خواهد شد و این اقدام شکوهمند در قلب ملت ایران تا ابد خواهد ماند.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه این اقدام تاریخی ارزشمند در دوره‌های مختلف فرماندهی، فرماندهان نیروی دریایی از گذشته زمینه سازی شده تا امروز به ثمر نشیند، تصریح کرد: به جا است که یاد کنیم از فرماندهان اسبق و سابق و همچنین قدردانی کنیم از فرمانده فعلی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ چراکه بستر این کار در اواخر دوران امیر دریادار سیاری مهیا شد و در زمان امیر دریادار خانزادی پیاده و اجرایی شد؛ من شهادت می‌دهم که در زمان‌های زیادی این شجاعت و ایستادگی و تصمیم‌گیری مبتنی بر شجاعت فرمانده سابق نیروی دریایی بود که راه برتر را انتخاب کرد.

موسوی ادامه داد: همچنین به پشتیبانی شجاعت و اعلام نظر و تصمیم‌سازی کسانی که بر عرشه ناوها در هزاران مایل آن سوتر این تصمیم را می‌ساختند این اقدام تاریخی شکل گرفت.

وی با اشاره به سختی‌ها مختلف، مشقت‌های پیش آمده در جریان روند این عزیمت تاریخی، گفت: بسیاری از زمان‌ها کار به جایی می‌رسید که تصمیم‌گیری کار سختی بود؛ اما زبان گویای امیر محمدی فرمانده ناوگروه ۷۵ سبب شد تا راه بهتر پیشنهاد و فرمانده سابق نداجا نیز پشتیبانی کرده بر این راه ایستاد و همه از او تبعیت کردیم و امروز به نتیجه رسیدیم.

فرمانده کل ارتش افزود: از امیر دریادار ایرانی فرمانده شجاع، دریادل و با سابقه و خوشنام و مقبول در بین نیروی دریایی هم تشکر می‌کنم که در سخت‌ترین شرایط و در حالی که تصمیمات لحظه‌ای بود سکان هدایت این نیرو را در دست گرفتند و به بهترین نحو این کار را به سرانجام رساندند تشکر می‌کنم.

موسوی تصریح کرد: بر خود لازم می‌دانم از کسانی که خارج از نیروی دریایی این نیرو را یاری و هدایت کردند نیز تشکر و قدردانی کنم، از مجموعه ایزاکو، شرکت ملی نفتکش، وزارت امورخارجه، ستاد مشترک ارتش، صمیمانه قدردانی و تشکر می‌کنم. از ستاد کل نیروهای مسلح که شاید بیشتر از سایر مأموریت‌ها در این مأموریت در کنار ما بودند قدردانی می‌کنم.

وی ادامه داد: از اصحاب محترم رسانه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران که بخصوص در این روزهای اخیر تلاش کردند تا این افتخار غرور آفرین را به سمع و نظر ملت قهرمان ایران برسانند صمیمانه تشکر می‌کنم‌.

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه امروز رسالت بزرگ اصحاب رسانه رساندن پیام این اقدام تاریخی بزرگ به ملت بزرگ ایران است، افزود: شما عزیزان اهل رسانه و خطابه باید به گونه‌ای عمل کنید تا آحاد ملت بزرگ ایران شیرینی و حلاوت این اقدام اقتدارآمیز فرزندان شجاع، غیور و دانشمندان را بچشند و درک کنند.

کد خبر 521461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.