۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷
تبعات خاموشی پارک‌ها در شب چیست؟

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد، گفت: خاموشی، آمار بالایی از سرقت را در پارک‌ها به جای گذاشته است؛ کابل، لوله، اتصالات، پل، دریچه، پنجره و هر آنچه ارزش ریالی داشته سرقت شده که این موضوع سازمان را با چالش مواجه کرده است.

سیدرضا هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: براساس مصوبات ستاد کرونا مبنی بر تعدیل خدمات رفاهی در پارک‌ها و تعطیلی آنها جهت جلوگیری از اتراق، چادر زدن و گردشگری شهری، مقرر شد خدمات رفاهی در پارک‌ها به حداقل برسد.

وی افزود: در این راستا مصوب شد تا روشنایی، آبخوری، سرویس بهداشتی و ورود و خروج پارک‌هایی که امکان انسداد دارند، خاموش و تعطیل شود، این خاموشی شاید درصدی از نظر ترافیک رفت و آمد و استفاده از پارک‌ها مؤثر بود، اما متأسفانه خسارات بسیار سنگینی به پارک‌ها و بیت‌المال وارد کرد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد تاکید کرد: خاموشی، آمار بالایی از سرقت را در پارک‌ها به جای گذاشته است؛ کابل، لوله، اتصالات، پل، دریچه، پنجره و هر آنچه ارزش ریالی داشته سرقت شده که این موضوع سازمان را با چالش مواجه کرده است.

وی اضافه کرد: همچنین زمینه مناسب برای حضور مجرمان و ارتکاب دیگر جرایم را فراهم کرده است.

هاشمی تصریح کرد: می‌توان گفت خاموشی برای حضور نیافتن شهروندان در پارک‌ها تأثیر قابل توجهی نداشته چراکه متأسفانه مردم با استفاده از چراغ خودروی خود در تاریکی از پارک استفاده کردند.

وی گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز موظف به اجرای مصوبات ستاد کرونا است و در این زمینه همکاری لازم را دارد و راه‌های ورود و خروج برخی پارک‌ها مسدود شده است، همچنین اکثر پارک‌هایی که امکان اتراق و تراکم جمعیت بالایی داشته تا حدود ۸۰ درصد خاموش بوده و این روند ادامه دارد زیرا به محض روشنایی پارک تجمع شکل می‌گیرد و کرونا توسط مردم فراموش می‌شود.

کد خبر 521292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.