مهم‌ترین مشکل صنعت ایران تحریم‌های داخلی است

نایب رئیس انجمن صنایع همگن گفت: تحریم‌ها بر همه صنایع در کشور تأثیر گذاشته است، اما مهم‌ترین مشکلی که در صنعت ایران وجود دارد، تحریم‌های داخلی است، بروکراسی‌های اداری، عدم تخصیص به موقع ارز و مسائل گمرکی تحریم‌های داخلی است که صنعت گران به صورت روزمره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

مهدی مطلب زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تحریم‌ها بر همه صنایع در کشور تأثیر گذاشته است، اما مهم‌ترین مشکلی که در صنعت ایران وجود دارد، تحریم‌های داخلی است، بروکراسی‌های اداری، عدم تخصیص به موقع ارز و مسائل گمرکی تحریم‌های داخلی است که صنعت گران به صورت روزمره با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: اگر تحریم‌های داخلی اجازه دهد، تحریم‌ها را می‌توان دور زد.

نایب رئیس انجمن صنایع همگن کشور در رابطه با تولید باک در کشور گفت: در سال گذشته برای ایران خودرو و بخشی از خودروهای سایپا مجموعاً حدود ۵۵۰ هزار تا ۶۰۰ هزار باک پلیمری در کشور تولید شده است سایر باک‌های مورد نیاز این خودروسازان فلزی بوده است.

استفاده از باک‌های پلیمری آلودگی منجر به زیست محیطی می‌شود

مطلب زاده اضافه کرد: به جز شرکت‌هایی همچون مدیران خودرو، کرمان خودرو که باک وارداتی در خودروهای تولیدی خود به کار می‌برند، باک مورد نیاز خودروهای سواری در کشور تولید می‌شود که حدود ۶۰ درصد از آن پلیمری و ۴۰ درصد مابقی باک‌های فلزی است.

وی تصریح کرد: قیمت باک‌های پلیمری با تغییر قیمت نفت، تغییر می‌کند و ثبات قیمتی ندارد، اما باک‌های فلزی از فولاد تولید شده و قیمت آن ثابت است، علاوه بر این بخشی از بخارات بنزین از باک‌های پلیمری می‌گذرد که منجر به آلودگی محیط زیستی می‌شود، بنابراین در دنیا استفاده از این باک‌ها منسوخ شده و استفاده از باک‌های فلزی مورد توجه قرار گرفته است.

باک خودروهای داخلی بیشتر پلیمری است

نایب رئیس انجمن صنایع همگن کشور گفت: در ایران با توجه به اینکه طراحی خانواده پژو با باک پلیمری است، سازندگان از این نوع باک استفاده می‌کنند، میزان تولید انواع باک‌های پلیمری و فلزی در کشور، نیاز داخلی را تأمین می‌کند و نیازی به احداث واحد جدید برای تولید این محصول وجود ندارد.

مطلب زاده همچنین در رابطه با صادرات باک تصریح کرد: باک کالایی حجیم است، بنابراین حمل آن مشکل بوده و مقرون به صرفه نیست، در دنیا نیز در کنار هر کارخانه خودرو سازی یک واحد باک سازی نیز ایجاد شده است، بنابراین این محصول صادرات نمی‌شود.

کد خبر 521127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.