تاکسیرانان برای بهره مندی از بیمه باید در سامانه سامح ثبت نام کنند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری بندر آستارا گفت: تاکسیرانان برای بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی، باید در سامانه اطلاعات ملی حمل و نقل( سامح )ثبت نام کنند.

غلامرضا مصاحب در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ثبت نام رانندگان تاکسی شهری در سامانه اطلاعات ملی حمل و نقل (سامح) به منظور ساماندهی امورات بیمه تأمین اجتماعی در روزهای اخیر آغاز شده است.

وی افزود: براساس بخشنامه اتحادیه سازمان‌های حمل و نقل همگانی کشور، به منظور بهره‌مندی رانندگان تاکسی شهری از بیمه تأمین اجتماعی، ثبت نام در سامانه سامح الزامی است و تاکسیرانان باید در اولین فرصت نسبت ثبت نام در این سامانه اقدام کنند.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل شهرداری آستارا با بیان اینکه در این سازمان حدود دو هزار و ۷۰۰ راننده تاکسی و کمکی بار و مسافر وجود دارد. که پیش از این ۷۰۰ نفر بیمه شده اند و ۸۰۰ نفر نیز متقاضی بیمه تأمین اجتماعی هستند، اضافه کرد: یک هزار و ۲۰۰ راننده تاکسی آستارا نیز به دلیل بهره‌مندی از بیمه کارمندی و یا سایر بیمه‌ها واجد شرایط ثبت نام در این سامانه نیستند.

مصاحب با اشاره به اینکه تاکنون ۴۰۰ نفر از تاکسیرانان آستارا در سامانه اطلاعات ملی حمل و نقل ثبت نام کرده اند. افزود: تمامی رانندگان تاکسی واجد شرایط استفاده از بیمه تأمین اجتماعی، می‌توانند با مراجعه به سامانه سامح به آدرس اینترنتیhttp://saammeh.ir
ثبت نام کنند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا در حاضر با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 521113

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.