استراتژی‌های جدید فنلاند برای کاهش محدودیت‌های کرونایی

مدیران فنلاند پس از برگزاری جلسه‌ای علنی توافق کردند که پس از واکسینه شدن ۸۰ درصد مردم، تمام محدودیت‌هایی را که برای کرونا اعمال شده است از میان بر خواهند داشت؛ کاهش تدریجی مقررات به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در ششم ماه سپتامبر، دولت فنلاند به طور رسمی ادعا کرد به زودی محدودیت‌های ضدکرونایی را کاهش خواهد داد تا در نهایت و پس از واکسینه شدن ۸۰ درصد مردم، این مقررات به صفر برسد. هم اینک ۵۳.۶ درصد از مردم بالای ۱۲ سال کشور واکسینه شده‌اند که البته این روزها دریافت واکسن با سرعت بسیار بیشتری در حال انجام است به طوری که پیش‌بینی شده است تا اواسط ماه اکتبر، هدف ۸۰ درصدی واکسیناسیون محقق شود.

در هر حال به زودی طرح کاهش محدودیت‌ها در شهرهای مختلف فنلاند و بسته به میزان شیوع کرونا یا نرخ دریافت واکسن توسط مردم عملی می‌شود و چه بسا شهرهایی که شاید مقررات ضد کرونایی در آن‌ها با سرعت بیشتری نسبت به سایر نقاط کشور کاهش یابد.

هدف اصلی مدیران فنلاند از کاهش محدودیت‌های ضدکرونایی به حداقل رساندن پیامدهای این بیماری بر اقتصاد و جامعه است ضمن اینکه قصد دارند از این طریق، سیستم مراقبت سلامت را تقویت کنند و گروه‌های آسیب‌پذیر را نیز تحت حمایت خود در آورند. تا پیش از این مقررات اعمال شده برای کاهش شیوع کرونا در سطح ملی انجام می‌شد اما در تصمیم جدید دولت، مدیران هر منطقه و شهر موظف خواهند بود با توجه به شرایط گسترش ویروس و نرخ دریافت واکسن توسط مردم، مقررات را تغییر دهند و به حداقل برسانند یا حتی افزایش دهند.

دولت تاکید می‌کند که اعمال قوانین سختگیرانه در فعالیت‌ها و رویدادهایی با کمترین احتمال گسترش ویروس ضرورت ندارد. این قانون حتی برای مناطقی با وجود شیوع بیماری قابل اجرا خواهد بود با این حال، مدیران باید استفاده از ماسک را برای تمام افراد شرکت کننده ضروری کنند. این در حالی است که برنامه‌ریزان می‌توانند سخت‌گیرانه‌ترین قوانین ضدکرونایی را در مناطقی اعمال کنند که احتمال شیوع بیماری با سرعت بالا در میان مردم وجود دارد.

کد خبر 520918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.