ماهی فروشان پره‌سر ساماندهی می‌شوند

شهردار پره سر گفت: به زودی، ماهی فروشان دست فروش این شهر در محلی مناسب و کاملا بهداشتی ساماندهی می شوند.

شهرام شهابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نام پره‌سر برگرفته از دو قسمت (پره =محل ماهیگیری) و (سر=پسوند مکان) است و این شهر ساحلی سابقه تاریخی بسیار غنی در زمینه صید و صیادی دارد و در حال حاضر افراد زیادی در پره‌سر از طریق این شغل امرار معاش می‌کنند.

وی افزود: بازار ماهی فروشان پره‌سر جنب بانک ملی این شهر قرار داشت که به دلیل شرایط بهداشتی نامناسب، ایجاد سد معبر و ترافیک شهری در سال جاری تعطیل شده است.

شهردار پره سر گفت: مدیریت شهری تصمیم دارد با مشارکت یکی از شهروندان، در زمین مناسبی به مساحت ۶۰۰ متر مربع در روبروی شهرداری، جنب پارک کودک، بازار ماهی فروشان را با امضا قراردادی برای مدت معین، به صورت کاملاً بهداشتی احداث و ماهی فروشان دست‌فروش را در آن ساماندهی کند.

وی خاطرنشان کرد: ابتدا زیرسازی، فنداسیون و بتن ریزی در کف بازار ماهی فروشان انجام می‌شود و در ادامه سازه سوله فلزی به عنوان سقف و سایبان بر روی آن نصب می‌شود. تا کسبه ماهی فروش در هنگام بارندگی و تابش نور آفتاب دچار مشکل نشوند.

شهابی یادآور شد: فقط برای اجرای سازه فلزی این طرح، مبلغی حدود هشت میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری اعتبار پیش بینی شده است. که امیدواریم در مهرماه سال جاری آن را به بهره برداری برسانیم.

به گزارش ایمنا، پره‌سر از توابع شهرستان رضوانشهر و در ۸۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 520847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.