اصفهان میزبان مرحله دوم آزمون المپیاد دانشجویی کشور

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: پس از تهران بیشترین تعداد داوطلب در المپیاد علمی دانشجویی کشور به میزبانی دانشگاه اصفهان آزمون می‌دهند.

محمدرضا ایروانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن اشاره به اینکه آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور هر ساله صورت دو مرحله‌ای برگزار می‌شود، اظهار کرد: مرحله اول این آزمون دارای دو بخش متمرکز و غیر متمرکز است. بخش متمرکز همزمان با آزمون کارشناسی ارشد برگزار می‌شود؛ آزمون بخش غیر متمرکز کشور در ۱۰ قطب علمی برگزار می‌شود. اصفهان، یزد و چهارمهال‌بختیاری در قطب پنجم قرار گرفته و مرحله نخست این آزمون برای قطب پنجم به میزبانی دانشگاه اصفهان جمعه _۱ مرداد ماه_ برگزار شد.

وی ادامه داد: پس از برگزاری مرحله نخست آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور برگزیدگان هر دو گروه متمرکز و غیرمتمرکز برای شرکت در مرحله دوم انتخاب می‌شوند. تا پیش از شیوع ویروس کرونا مرحله نهایی به طور متمرکز همیشه در تهران برگزار می‌شد، اما سال گذشته و امسال به دلیل شیوع کرونا این مرحله در ۱۰ مرکز استان برگزار می‌شود که یکی از آن‌ها اصفهان است.

رئیس ستاد برگزاری آزمون‌های دانشگاه اصفهان گفت: داوطلبانی که در مراحل قبلی برگزیده شده‌اند در سایت سازمان سنجش شهر محل آزمون خود را انتخاب کرده‌اند. پس از تهران بیشترین تعداد داوطلب در المپیاد علمی دانشجویی کشور به میزبانی دانشگاه اصفهان آزمون می‌دهند. دانشگاه اصفهان فردا _جمعه ۱۹ شهریورماه_ میزبان ۱۶۳ شرکت‌کننده در ۲۲ رشته برای آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور خواهد بود.

وی در رابطه با چگونگی انجام پروتکل‌ها و رعایت فاصله اجتماعی در محل آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور تصریح کرد: داوطلبان در ساختمانی با ظرفیت ۵۰۰ نفر امتحان خواهند داد و فاصله حداقل ۳ متری در چیدمان صندلی‌ها رعایت شده است. در صورتی که داوطلبی کرونا داشته باشد در مکانی جداگانه از وی امتحان گرفته خواهد شد.

ایروانی گفت: داوطلبانی که خود یا خانوادشان دچار بیماری کرونا یا مشکوک به آن هستند حتماً صبح روز جمعه _۱۹ شهریورماه_ پیش از ورود به حوزه امتحانی همکاران ما را در جریان قرار دهند تا تا محل امتحانی داوطلب تغییر پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: شروع آزمون المپیاد علمی دانشجویی کشور در دانشگاه اصفهان ساعت ۰۸:۰۰ است و حوزه امتحانی از ساعت ۶:۳۰ باز خواهد شد.

کد خبر 520763

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.