تاثیر ویروس کرونا بر سلامت دهان و دندان

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد مبتلا به بیماری کووید-۱۹ معمولا حس چشایی خود را از دست می‌دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تأثیر ویروس کرونا بر سلامت دهان و دندان مطالعه جدیدی انجام دادند و تقریباً ۶۵ هزار فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که چهار نفر از میان هر ۱۰ فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ تغییر حس چشایی یا از دست دادن آن را تجربه کرده‌اند در حالی که بیش از ۴۳ درصد بیماران از خشکی دهان رنج می‌برند.

برخی افراد شرکت کننده در مطالعه اعلام کردند که قسمت‌های از رو یا زیر زبان و لثه آن‌ها زخم شده است، حتی بیماری کووید -۱۹ خفیف نیز ممکن است باعث بروز این مشکلات در میان بیماران شود. البته هنوز مشخص نشده است که چرا تنها تعدادی از بیماران مشکلات ذکر شده را تجربه می‌کنند. به گفته محققان، مشکلات دهان و دندان تنها منحصر به بیماری کووید -۱۹ نیست و ممکن است بیماری‌های دیگر نیز باعث بروز این مشکلات شوند.

پژوهشگران به افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ توصیه کرده‌اند که سلامتی دهان و دندان خود را در دوران بیماری حفظ کنند. خشکی دهان خطر پوسیدگی دندان‌ها را افزایش می‌دهد، بنابراین لازم است افراد روزی دوبار با استفاده از خمیردندان حاوی فلوراید مسواک بزنند، روزی یک‌بار نخ دندان بکشند، تعداد میان وعده‌های خود را کاهش دهند و از مصرف نوشیدنی‌ها و مواد غذایی شیرین دوری کنند.

کد خبر 520754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.