بزرگترین ساختمان اداری شناور جهان در هلند

کلانشهر روتردام در هلند یکی از شگفت‌انگیزترین ساختمان‌های اداری جهان را در خود جای داده است؛ این سازه با افزایش سطح دریا، روی آب شناور می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویلم الکساندر، پادشاه هلند با غرور و شادی تمام دفتر اداری شناور روتردام را افتتاح کرد. این سازه زیبا که در ساحل Rijnhaven واقع شده است، بزرگترین ساختمان اداری شناور جهان تا این تاریخ به شمار می‌رود. ساختمان اداری شناور روتردام در وضعیت عادی، همچون سایر سازه‌های اطراف به نظر می‌رسد با این حال، افزایش سطح دریا باعث شناور شدن آن می‌شود و تجربه‌ای جالب برای ساکنان خود به ارمغان می‌آورد.

بزرگترین ساختمان اداری شناور جهان در هلند

سقف ساختمان اداری شناور روتردام به طور کامل از گل ناز پوشیده شده که پیاده‌سازی این استراتژی به جذب کامل آب باران کمک کرده ضمن اینکه تغییرات آب و هوایی در آن را به صفر رسانده است. سازندگان اداره شناور روتردام به لطف ویژگی‌های بیشمار آنکه پایداری را برایش به ارمغان می‌آورد، آن را ساختمان آینده نیز می‌نامند.

این سازه فضایی به مساحت سه هزار و ۷۰۰ متر مربع را به خود اختصاص داده و تنها از چوب برای ساخت آن بهره گرفته شده است. علاوه بر این، معماران ۹۰۰ متر مربع از بام آن را با پنل‌های خورشیدی پوشانده‌اند ضمن اینکه باغی کوچک بر بام برای جذب تمام انواع حشرات نصب شده است که این امر به سهم خود می‌تواند در بهبود تنوع زیستی منطقه مؤثر واقع شود.

بزرگترین ساختمان اداری شناور جهان در هلند

از آب ساحل Rijnhaven برای خنک‌سازی بزرگترین ساختمان اداری شناور دنیا بهره گرفته می‌شود و مهم‌تر اینکه ساختمان به صورت کاملاً خود کارآمد طراحی شده و انرژی مورد نیاز خود را به طور ۱۰۰ درصد از پنل‌های خورشیدی تأمین می‌کند. قابلیت تفکیک اجزا ساختمان از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد آن به شمار می‌رود که امکان نصب ساختمان در سایر نقاط شهر را فراهم آورده است.

بزرگترین ساختمان اداری شناور جهان در هلند

کد خبر 520744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.