بازتاب پیروزی قاطع ایران برابر عراق در رسانه های عربی

رسانه های عربی به پیروزی قاطع ایران برابر عراق در انتخابی جام جهانی واکنش نشان دادند و به ستایش از عملکرد تیم اسکوچیچ پرداختند.

به گزارش ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران در دومین بازی خود در انتخابی جام جهانی نمایش بسیار خوبی داشت.

شاگردان اسکوچیچ که به مصاف تیم عراق رفتند موفق شدند که با سه گل به پیروزی دست پیدا کنند تا مقتدرانه‌ترین پیروزی را در بین همه تیم‌ها به دست آورند.

این پیروزی در رسانه‌های عربی و عراقی بازتاب داشت.

خبرگزاری واع عراق با تیتر " تیم ملی هم از نظر نتیجه و هم از نظر کیفی بازی را واگذار کرد" نوشت: تیم ملی فوتبال که در انتخابی جام جهانی به مصاف ایران رفت هم از نظر کیفی و هم نتیجه بازی را واگذار کرد. ایران در این دیدار توانست با سه گل به پیروزی دست پیدا کند.

این سایت عراقی در ادامه نوشت: ادوکات باتوجه به این نمایش ضعیف تیمش سردرگم شده است. شاگردان او بسیار ضعیف ظاهر شدند و حتی نتوانستند یک شوت هم به سمت دروازه حریف بزنند. با این شکست سنگین کار عراق برای صعود به جام جهانی سخت شده است.

دیگر رسانه‌های عراقی هم به انتقاد تند از عملکرد تیم ملی پرداختند تا جایی که اسپورت عراق هم با ستایش از عملکرد ایران، شاگردان ادوکات را مستحق این شکست دانست.

علی نوری خبرنگار عراقی هم به انتقاد تند از تیم ملی کشورش پرداخت و در اظهار نظری جالب گفت که ظلم و کفر است که نام این تیم را تیم ملی خواند.

الریاضیه عربستان

" شکست سنگین عراق برابر ایران"

این روزنامه عربستانی نوشت: تیم ملی فوتبال عراق که در انتخابی جام جهانی به مصاف ایران رفت شکست سنگینی را متحمل شد و با سه گل بازی را واگذار کرد.

ایران بازی را بهتر آغاز کرد و تنها بعد از دو دقیقه توسط جهانبخش به گل رسید. مهند علی در نیمه دوم گل تساوی را برای عراقی‌ها به ثمر رساند اما این گل آفساید بود. طارمی در دقیقه ۶۹ اختلاف را به دو گل رساند و قلی زاده هم که به عنوان بازیکن جایگزین وارد زمین شد گل سوم ایرانی‌ها را زد تا این تیم پیروزی قاطعانه را به دست آورد.

البیان

" شکست سنگین عراق برابر ایران"

این سایت اماراتی هم پیروزی قاطعانه ایران برابر عراق را بازتاب داد و نوشت: تیم ملی فوتبال ایران بازی بزرگ و جذاب برابر عراق را به سود خود به پایان رساند و توانست با سه گل عراق را درهم کوبد.

البته این سایت اماراتی یک سوتی داد و زننده گل دوم ایران را به اشتباه مهدی کریمی نوشت.

البیان در ادامه نوشت: ایران برای زدن گل نخست خود زیاد صبر نکرد تا جایی که جهانبخش تنها بعد از گذشت دو دقیقه از بازی توانست با ضربه سر عراقی‌ها را غافلگیر کند.

عراق نتوانست بعد از این شوک به خود بیایید و نمایش ناامید کننده ای داشت و حتی یک شوت هم به طرف دروازه ایران نزد.ادوکات تلاش کرد تا با تعویض‌های خود در نیمه دوم تیمش را هجومی تر کند اما فایده‌ای نداشت و ایران توانست گل دوم و سوم را هم به ثمر رساند تا پیروزی قاطع را کسب کند. این دومین شکست عراق برابر ایران در کمتر از سه ماه اخیر است.

الرای

" شکست عراق با حضور اینفانتینو"

این روزنامه قطری هم نوشت: تیم ملی فوتبال عراق که در انتخابی جام جهانی به مصاف ایران رفت با سه گل شکست خورد.

اینفانتینو رئیس فیفا و آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال هم این بازی را از نزدیک تماشا کردند. ایران با این پیروزی با ۶ امتیاز در صدر جدول رده بندی این گروه قرار گرفت این درحالی است که عراق با تنها یک امتیاز در قعر جدول قرار گرفت.

سایت کوره

" شکست سنگین عراق برابر ایران"

این سایت عربی هم شکست سنگین عراق برابر ایران را بازتاب داد و نوشت: تیم ملی فوتبال عراق که در انتخابی جام جهانی به مصاف ایران رفت شکست سنگینی را متحمل شد. ایران بازی را بهتر آغاز کرد و حریف خود را غافلگیر کرد تا جایی که تنها بعد از گذشت دو دقیقه توسط جهانبخش به گل رسید. در این بازی خبری از نظم و استحکامی که عراقی در دیدار برابر کره جنوبی داشتند نبود. آسیب دیدگی بشار رسن روی این بازی ضعیف عراقی‌ها تأثیر گذاشت.

این سایت در ادامه نوشت: عراق در نیمه دوم بازی را بهتر آغاز کرد و مهند علی گل تساوی را زد اما کمک داور ویدئویی این گل را مردود اعلام کرد. برتری ایران در نیمه دوم باعث شد تا طارمی گل دوم را به ثمر رساند. تعویض‌های ادوکات جواب نداد و در شبی که عراقی‌ها بدون برنامه و نظم بازی کردند این ایران بود که بسیار خوب ظاهر شد و گل سوم را هم توسط قلی زاده به ثمر رساند تا پیروزی قاطع را به دست آورد.

منبع: ایسنا

کد خبر 520618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.