روستایی که مردان و زنانش مدعی‌اند از دو سیاره مختلف آمده‌اند!

مردمان یکی از روستاهای نیجریه که در آن مردان و زنان مدعی هستند از دو سیاره مختلف آمده‌اند به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده‌اند.

به گزارش ایمنا، شاید نام کتاب معروف «مردان مریخی، زنان ونوسی» نوشته جان‌گری را شنیده باشید. اما جالب است بدانید مردان مریخی و زنان ونوسی واقعاً روی زمین وجود دارند. اهالی روستای اوبانگ در نیجریه مدعی هستند که مردان مریخی و زنان ونوسی هستند.

اما حکایت عجیب مردان مریخی و زنان ونوسی این جامعه روستایی این است که آن‌ها هریک زبانی متمایز باهم دارند. شاید باور آن کمی سخت باشد که چطور مردان و زنانی که در یک جامعه کوچک روستایی با هم زندگی می‌کنند می‌توانند زبان‌های مختلف داشته باشند، اما این واقعیت روستای اوبانگ است. البته دقیقاً مشخص نیست که نسبت واژگان در زبان مردان و زنان چقدر با هم متفاوت است، اما مثال‌هایی وجود دارد که تفاوت فاحشی را میان زبان‌های مردان و زنان نشان می‌دهد.

مثلاً مردان برای «لباس» از کلمه «نکی» استفاده می‌کنند در حالی که زنان به لباس «آریگا» می‌گویند. مثال دیگر واژه درخت است که مردان به آن «کیتچی» و زنان به آن «اوک ونگ» می‌گویند. این‌ها تنها تفاوت‌های ظریف تلفظ نیست بلکه واژگانی کاملاً متفاوت هستند.

چی چی اندی، انسان شناس در این باره گفت: «بسیاری از واژه‌ها کاملاً متفاوت هستند. البته بسیاری از کلمات مشترک نیز بین زنان و مردان وجود دارد. اما کلماتی هستند که یکسان به نظر نمی‌رسند، حروف یکسانی ندارند و کاملاً متفاوتند. اما نکته جالب در این روستا این است که همه اهالی زن و مرد آن می‌توانند زبان یکدیگر را متوجه شده و درک کنند. "

«اولیور ایبانگ» رئیس این روستا گفت: «مرحله‌ای وجود دارد که مردان متوجه می‌شوند باید به زبان خودشان صحبت کنند. هیچ اجباری در این باره وجود ندارد و فرد وقتی شروع به صحبت با زبان مردان می‌کند همه در می‌یابند که بلوغ وی فرار رسیده است.»

هیچکس نمی‌داند که چرا و چگونه سنت دوزبانه در اوبانگ آغاز شده، اما بیشتر مردم محلی این نظریه مذهبی را ترجیح می‌دهند که خداوند آدم و حوا را به عنوان مردم اوبانگ خلق کرد و زبان آن‌ها دو زبان مختلف بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کد خبر 520614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.