۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
برلین بهشت دوچرخه‌سواران می‌شود

پایتخت آلمان قصد دارد یک شبکه دوچرخه سواری به طول سه هزار کیلومتر، دو برابر بزرگ‌تر از شبکه فعلی و با کیفیت قابل ملاحظه، ایجاد کند؛ بنا بر اعلام شهرداری، چارچوب جدید با توجه به جزئیات ساخت و توسعه، انعطاف‌پذیری بالایی از خود نشان داده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهرداری برلین روز گذشته اعلام کرد که یک چارچوب جدید برای توسعه و ساخت شبکه عبور و مرور دوچرخه به طول سه هزار کیلومتر تحت عنوان Radverkehrplan تعریف کرده است که شهر را به بهشت دوچرخه سواران تبدیل می‌کند.

رجین گونتر ، سناتور مدافع محیط زیست، حمل و نقل و حفاظت از آب و هوا ، برنامه Radverkehrplan را در شورای شهرداران متشکل از همه ۱۲ شهردار مناطق مختلف برلین مطرح کرد؛ نظر همه شهرداران این بود که طرح باید در اسرع وقت اجرا شود.

برلین بهشت دوچرخه‌سواران می‌شود

شبکه ترافیک دوچرخه‌ای که به تازگی توسعه یافته است، نیاز به تعمیر اساسی بسیاری از زیرساخت‌هایی دارد که از دهه ۱۹۹۰ به جا مانده است. اگرچه، به طور بالقوه این مسیر دوچرخه برای حضور مردم در مسیرهای قدیمی اختلال ایجاد می‌کند، اما با نوسازی و بهسازی منطقه، پتانسیل ارائه شرایط بهتر را دارد.

تجربه ۳۰ ساله برلین در احداث خطوط دوچرخه برای اجرای این طرح بسیار یاری‌رسان بود چرا که بر اساس دانش قبلی این امکان برای ایجاد یک شبکه دوچرخه سواری یکپارچه فراهم شده که به اندازه کافی وسیع است و می‌تواند ترافیک مورد انتظار را برآورده کند و مهم‌تر از همه، مسیرهای مفیدی را در سراسر شهر برای ایجاد ارتباط بین مناطق مسکونی، تفریحی و اداری فراهم می‌کند.

اولین اولویت توسعه خطوط دوچرخه، احداث مسیری به طول ۸۶۵ کیلومتر و استاندارد عرض ۲.۵۰ متر است. در گام بعدی مسیرهای اصلی به یک شبکه تکمیلی با طول ۱۵۰۶ کیلومتر متصل می‌شود؛ جایی که عرض استاندارد بین ۲ تا ۲.۳۰ متر خواهد بود.

علاوه بر این، شهر اعلام کرد که ۵۵۰ کیلومتر دیگر از مسیرهای دوچرخه سواری را در جاده‌های اصلی پهن‌تر کند. در همین راستا نیز ۱۰۰ کیلومتر خطوط سریع دوچرخه برنامه‌ریزی شده است که با میان‌بر زدن مناطق پر ازدحام امکان کاهش استراتژیک ترافیک را فراهم می‌کنند.

در مجموع، پایتخت آلمان قصد دارد یک شبکه دوچرخه سواری به طول سه هزار کیلومتر، دو برابر بزرگ‌تر از شبکه فعلی و با کیفیت قابل ملاحظه، ایجاد کند؛ بنا بر اعلام شهرداری، چارچوب جدید با توجه به جزئیات ساخت و توسعه، انعطاف‌پذیری بالایی از خود نشان داده است.

برلین بهشت دوچرخه‌سواران می‌شود

کد خبر 520593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.