واکنش نایب رئیس شورا به تایید صلاحیت نشدن شهردار اهواز

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: بررسی صلاحیت شهردار منتخب اهواز در حیطه اختیارات وزارت کشور است.

حجت‌الله زارع زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تأیید نشدن صلاحیت رضا امینی شهردار اهواز توسط فرمانداری اظهار کرد: تصمیم فرمانداری اهواز بسیار قابل تأمل بوده زیرا بررسی شرایط احراز صلاحیت شهردار کلانشهرهای بالای یک میلیون نفر جمعیت طبق قانون در حیطه اختیارات وزارت کشور است و بالتبع کلانشهر اهواز نیز مشمول این امر می‌شود.

وی اضافه کرد: فرمانداری تنها می‌تواند صورت جلسه انتخاب شهردار را به صورت شکلی بررسی و به همراه مدارک مربوطه برای وزارت کشور ارسال نماید.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اهواز با تاکید مجدد بر تأمل برانگیز بودن این مصوبه، تصریح کرد: امیدوارم مصاحبه فرماندار مبنی بر عدم تأیید صلاحیت شهردار از روی حسن نیت باشد و در روزهای آینده مشخص خواهد شد که آیا تصمیم فرمانداری اهواز طبق قانون بوده است یا خیر.

وی خاطرنشان کرد: اصلاً نیازی به پیگیری و پافشاری در مورد مصوبه انتخاب شهردار نیست و این موضوع روال قانونی خود را طی می‌کند و ریاست شورای شهر به زودی این موارد را برای آگاهی افکار عمومی تشریح خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، جمال عالمی نیسی، فرماندار اهواز امروز (چهارشنبه) اظهار کرد: هیئت تطبیق شهرستان در فرمانداری اهواز تشکیل جلسه داد و مصوبه نشست ششم شورای اسلامی شهر اهواز در خصوص انتخاب شهردار این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: به استناد ردیف ۶ بند چ ماده سه آئین نامه احراز تصدی سمت شهردار مصوب ۱۳۹۷.۹.۲۵ هیئت وزیران (سابقه ۹ سال مدیریت ارشد برای شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر) و رشته تحصیلی فوق لیسانس مرتبط مستند به بخشنامه شماره ۲۱۰۵۵۷ مورخ ۱۳۹۷.۱۱.۱۳ وزیر محترم کشور مغایر با قوانین و مقررات دانسته و آن را تأیید نکرد.

کد خبر 520570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۰۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    0 0
    بنظر من شهردار شدن امینی گزینه خوبی است چون اصفهانی ها سلیقه خوبی در شهرسازی دارند ودر کارشان جدی وپیگیر هستند