دلتا ویروس؛ نگران‌کننده‌ترین سویه

با وجود شیوع گونه مو ویروس کرونا هنوز هم نسخه دلتا به عنوان گونه نگران کننده ویروس کرونا در نظر گرفته می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ویروس کرونا نیز همانند دیگر ویروس‌ها از زمان آغاز شیوع تا کنون چندین بار جهش پیدا کرده است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که با وجود شیوع گونه جدید ویروس کرونا به نام "مو" هنوز هم نسخه دلتا به عنوان گونه نگران کننده شناخته می‌شود.

محققان با انجام بررسی‌های لازم به این نتیجه رسیدند که گونه "مو" ویروس کرونا قادر است آنتی بادی ایجاد شده به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ یا دریافت واکسن‌های کرونا را خنثی کند. گونه "مو" ویروس کرونا برای اولین بار در کشور کلمبیا تشخیص داده شد. در حداقل ۳۹ کشور دنیا گسترش یافته است، با این وجود میزان شیوع گونه دلتا هنوز بیشتر از گونه "مو" است و به عنوان گونه نگران کننده شناخته می‌شود. گونه دلتا ویروس کرونا که برای اولین بار در ماه اکتبر در کشور هند شناسایی شد، تا کنون در حداقل ۱۷۰ کشور دنیا شیوع یافته است.

به گفته پژوهشگران، گونه دلتا ویروس کرونا به دلیل قابلیت انتقال پذیری بالایی که دارد به عنوان گونه نگران کننده شناسایی شده است، به طوری که میزان انتقال این گونه از ویروس کرونا حداقل دو برابر بیشتر از گونه اصلی پدیدار شده در اواخر سال ۲۰۱۹ میلادی است. سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرده است که لازم است مطالعات بیشتری صورت بگیرد تا ویژگی‌های گونه‌های مختلف ویروس کرونا مشخص شود.

کد خبر 520553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.