آیا گونه دلتا ویروس کرونا در میان کودکان رایج‌تر است؟

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که قدرت انتقال گونه دلتا ویروس کرونا در میان کودکان زیاد است، اما آن‌ها معمولا علائم خفیف بیماری را تجربه می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی شیوع گونه دلتا ویروس در میان کودکان مطالعه جدیدی انجام دادند و دانش آموزان چند مدرسه در آمریکا را مورد ارزیابی قرار دادند. آن‌ها متوجه شدند که میزان شیوع ویروس کرونا در میان دانش آموزان پنج برابر بیشتر بوده است، در حالی که فقط دو درصد کودکان مبتلا به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شدند.

به گفته محققان، بیشتر کودکانی که به ویروس کرونا آلوده شده بودند علائم خفیف بیماری کووید -۱۹ را تجربه کردند یا به کرونا بدون علامت مبتلا شدند. گروهی دیگر از محققان نیز مطالعه مشابهی انجام دادند و به نتایج یکسانی دست پیدا کردند. نتایج بررسی‌های انجام شده، نشان می‌دهد که قدرت انتقال‌پذیری گونه دلتا ویروس کرونا در میان کودکان و نوجوانان بیشتر است، اما آن‌ها معمولاً علائم خفیف بیماری را تجربه می‌کنند و معمولاً نیازی نیست در بیمارستان بستری شوند.

با توجه به انتقال بالای گونه دلتا ویروس کرونا در میان دانش آموزان توصیه شده است که افراد تا حد ممکن به صورت آنلاین آموزش ببیند. شرکت‌های تولید کننده واکسن کرونا در حال بررسی تأثیر واکسن‌ها بر کودکان و نوجوانان هستند، در صورتی که واکسن‌ها مجوز استفاده برای کودکان را دریافت کنند، این گروه از افراد باید در زمان تعیین شده واکسن کرونا را دریافت کنند تا در برابر بیماری کووید -۱۹ ایمن شوند.

کد خبر 520543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.