۱۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۵
مدرن‌ترین شهرهای جهان

سنگاپور، آمستردام، بنگلور، کپنهاگ و پاریس به واسطه بهره‌گیری از تکنولوژی برای بهبود کیفیت زندگی ساکنان خود در لیست مدرن‌ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه در سراسر جهان "شهر هوشمند" و "شهر خلاق" بیش از هر واژه دیگری در مورد طراحی شهری به گوش می‌خورد. مدیران شهرهایی که در این دو دسته قرار می‌گیرد از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا نظیر اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و روش‌های ساخت و ساز نوین برای ارائه خدمات عمومی به مردم و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی بهره می‌گیرند. از مهم‌ترین اقداماتی که در زمینه هوشمندسازی شهرها صورت می‌گیرد می‌توان به ایجاد وسایل نقلیه بدون راننده، ارتقا خدمات اینترنتی، بهره‌گیری از انرژی تجدید پذیر، زمینه‌سازی برای تنفس هوای پاک و سایر رویکردهای مشابه اشاره کرد که به رضایتمندی شهروندان کمک زیادی می‌کند. شهرهای مدرن به نقاطی از دنیا اشاره دارد که در آن انسان‌ها، درختان، پرنده‌ها و حیوانات قادرند با آزادی تمام شرایط زندگی رضایت‌بخشی را تجربه کنند. در ادامه به معرفی بهترین نمونه‌های شهرهای مدرن جهان پرداخته می‌شود.

مدرن‌ترین شهرهای جهان

سنگاپور

سنگاپور یکی از پاک‌ترین و ایمن‌ترین شهرهای جهان به شمار می‌رود که با وجود اندازه کوچک خود، قدرت اقتصادی آسیا را در دست گرفته و به مرکزی برای کسب و کار اینترنتی تبدیل شده است. مردم این شهر در سطح بالایی از رضایت زندگی به سر می‌برند چرا که تنفس هوای پاک و ایمنی زندگی را تجربه می‌کنند، ضمن اینکه از بالاترین خدمات تکنولوژیک و هوشمند برخوردار هستند.

دولت سنگاپور به طور پیوسته در تلاش است انکوباتورهای (مراکز رشد) تجاری، شرکت‌های نوپا و سرمایه‌گذاران را از حمایت‌های خود برخوردار کند و آن‌ها را به ایده‌پردازی برای هوشمندسازی هر چه بیشتر شهر سوق دهد. در سال ۲۰۲۰، دولت طرحی ارائه داد و پیشاپیش ۱۹ میلیارد دلار برای آن هزینه کرد تا در زمینه اقتصاد، سلامت، توسعه شهری و پایداری مورد استفاده قرار گیرد و به مدرن‌سازی بیشتر شهر کمک کند.

سنگاپور در سراسر جهان به علت برخورداری از زیرساخت‌های حمل و نقل تکنولوژیک شهرت دارد با این حال، مدیران از مدرن‌سازی بیشتر این سیستم‌ها و زیرساخت‌های مربوطه خبر داده‌اند. تاکسی‌های بدون راننده، باغ‌های عمودی و مزارع شهری نقش مهمی در تبدیل شهر به یکی از مدرن‌ترین نقاط دنیا ایفا کرده است.

مدرن‌ترین شهرهای جهان

آمستردام

آمستردام، پایتخت هلند، اگرچه هوشمندترین شهر جهان به حساب نمی‌آید با این حال از سال ۲۰۰۹ به واسطه پیشرفت‌های قابل توجه در تکنولوژی به یکی از نوآوران هوشمندسازی شهری تبدیل شده است. بیش از ۹۰ درصد مردم شهر دارای دوچرخه هستند و از این وسیله نقلیه پاک برای طی کردن مسیرهای کوتاه و حتی گاهی بلند شهری بهره می‌گیرند. از سوی دیگر، سازه‌های متعددی در شهر احداث شده است که در آن‌ها از انرژی تجدید پذیر به عنوان منبع اصلی تولید نیرو بهره گرفته می‌شود و در نتیجه انتشار کربن آمستردام به طور قابل توجهی کاهش یافته است. مدیران پایتخت هلند ادعا کرده‌اند که در آینده نزدیک تعداد خودروهای دیزلی و بنزینی در شهر را به حداقل می‌رسانند و نوع پاک آن، یعنی الکتریکی و هیدروژنی را جایگزین می‌کنند. استفاده از پرینتر سه بعدی در ایجاد سازه‌های جدید از دیگر اقدامات مقامات شهر محسوب می‌شود که در مدرن‌سازی آمستردام بسیار مؤثر واقع شده است.

مدرن‌ترین شهرهای جهان

بنگلور

بنگلور مرکز استان کارناتاکا و کلانشهری در هند، جمعیتی بیش از ۶ میلیون نفر را در خود جای داده است و جز نقاط وسیع هند به حساب می‌آید. رشد باور نکردنی فناوری اطلاعات در این شهر آن را به دره سیلیکون هند تبدیل کرده است که این عنوان به شهرهایی با بیشترین بهره‌گیری از تکنولوژی و شرکت‌های نوپا نسبت داده می‌شود. امروزه مردم بنگلور شاهد کارآفرینی میلیونی برای مهندسان، محققان و طراحان شهری در بنگلور هستند ضمن اینکه این شهر میزبان صنعت بیوتکنولوژی در سراسر هند است.

کپنهاگ

مدیران پایتخت دانمارک از به صفر رساندن انتشار کربن تا سال ۲۰۲۵ در شهره خبر داده و ادعا کرده‌اند که این تنها اقدام آن‌ها برای پایدارسازی شهر نخواهد بود. کپنهاگ در آینده نزدیک یکی از زیست‌پذیرترین نقاط دنیا خواهد بود چرا که کیفیت زندگی در آن هر روز نسبت به قبل با بهبود مواجه است. انسجام اجتماعی، مدیریت صحیح، دستاوردهای بین‌المللی، پویایی، حمل و نقل و اقتصاد شهر نیز از دیگر ویژگی‌های کپنهاگ به شمار می‌رود که آن را در لیست مدرن‌ترین شهرهای جهان قرار داده است.

مدرن‌ترین شهرهای جهان

پاریس

رشد چشمگیر تکنولوژی و بازارهای وابسته به آن در پایتخت فرانسه به جذب سرمایه‌گذاران و استعدادهای بسیاری از سراسر جهان در آن کمک زیادی کرده است. مدیران این مرکز مالی از زمان‌های دور تا به امروز به طور پی در پی تلاش کرده‌اند کیفیت زندگی را برای ساکنان بهبود بخشند که البته در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌اند به طوری که پاریس در لیست نقاطی با بیشترین رضایتمندی شهروندی جهان قرار دارد. پایتخت فرانسه که به "شهر روشنایی" شهرت یافته از طریق ترویج تردد سبز و استفاده از خودروهای الکتریکی به سطح قابل قبولی از هوای پاک دست یافته است. مدیران در نظر دارند با استفاده از اینترنت اشیا نگرش اروپاییان را در مورد حمل و نقل عمومی تغییر دهند و سیستم متروی شهر را ۱۰۰ درصد اتوماتیک کنند.

مدرن‌ترین شهرهای جهان


 

کد خبر 520466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.