عراق صفر- ایران ۳/ شگفت انگیز مثل یوزهای پارسی

در یک شب تاریخی تیم ملی ایران حریف سنتی خود را با ۳ گل تحقیر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در منطقه آسیا، امشب از ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه تیم‌های ملی عراق و ایران در ورزشگاه بین المللی خلیفه دوحه به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی ۳ بر صفر تیم ملی ایران به پایان رسید.

هفته دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

منطقه آسیا- گروه A

دیدار تیم‌های ملی عراق و ایران

ورزشگاه: بین المللی خلیفه (دوحه، قطر)

گل‌ها: علیرضا جهانبخش (دقیقه ۳)، مهدی طارمی (دقیقه ۶۹) و علی قلی‌زاده (دقیقه ۹۰) برای ایران

اخطار: امجد عطوان (دقیقه ۱۱)، احمد ابراهیم (دقیقه ۳۹)، ایمن حسین (دقیقه ۵۰) از عراق- سعید عزت اللهی (دقیقه ۳۷)، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۶۳) از ایران

عراق: فهد طالب، علی فائز، احمد ابراهیم، ضرغام اسماعیل، شیرکو کریم (۴۶- فرانس ضیا پوتروس)، صفا هادی (۷۸- علاء عبدالزهرا)، امجد عطوان، امیر العماری (۴۶- مهند علی)، همام طارق (۷۱- محمد قاسم)، بشار رسن (۲۸- جاستین مرام) و ایمن حسین

سرمربی: دیک ادووکات

ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، شجاع خلیل‌زاده، حسین کنعانی‌زادگان، امید نورافکن، سعید عزت‌اللهی (۵۸- سامان قدوس)، احمد نورالله‌ی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری (۸۷- کریم انصاری‌فرد)، مهدی طارمی (۸۷- علی قلی زاده) و سردار آزمون (۳+۹۰- مهدی قایدی

سرمربی: دراگان اسکوچیچ

داور وسط: ما نینگ (چین)

شرح بازی:

حساس‌ترین دیدار هفته دوم گروه A مقدماتی جام جهانی در منطقه آسیا در حالی بین عراق و ایران آغاز شد که در همان دقایق ابتدایی بازی این ایران بود که همه را غافلگیر کرد و روی یک ارسال از سمت چپ و ضربه سر محکم جهانبخش به گل رسید. این گل معادلات عراق را خیلی زود بر هم زد و این ایران بود که با در دست گرفتن نبض بازی، توپ و میدان را در کنترل خود گرفت و مطابق میل خود بازی را پیش برد. ایران در نیمه نخست با توجه به گل زود هنگامی که به ثمر رساند با احتیاط بیشتری بازی کرد اما با این وجود موقعیت‌های خوبی برای دو برابر کردن برتری در همان نیمه نخست داشت.

عراق که چیزی برای از دست دادن نداشت نیمه دوم را بسیار تهاجمی آغاز کرد و حتی به گل هم رسید که به دلیل آفساید داور گل را نپذیرفت. با گذشت یک ربع از آغاز نیمه دوم، ایران رفته رفته بر بازی مسلط شد و روی یک ضد حمله روی همکاری نورالله‌ی، آزمون و بالاخره طارمی به گل دوم که به نوعی تضمین بخش پیروزی بود رسید.

پس از گل دوم به نوعی تکلیف بازی و برتری ایران تا حدود زیادی مشخص شد و شاگردان اسکوچیچ با تمرکزی که بیشتر روی دفاع داشتند بازی را به خوبی کنترل کردند. ایران البته در ضد حملات هم خطرناک بود و در دقایق پایانی بازی به لطف دو یار تازه نفس خود در فاز تهاجمی یعنی انصاری‌فر و قلی زاده، گل سوم را به ثمر رساندند تا یک برد دلچسب ۳ بر صفر برابر حریف سنتی رقم بخورد.

با این پیروزی ایران ۶ امتیازی شد و با اقتدار در صدر جدول گروه A قرار گرفت.

شرح گل‌ها:

۱-۰ (دقیقه ۳- ایران) - پاس رو به جلوی امید نورافکن به طارمی که از سمت چپ فرار کرده بود رسید و ارسال بلند او به تیر دور با ضربه سر علیرضا جهانبخش تبدیل به گل شد.

۲-۰ (دقیقه ۶۹- ایران) - توپ گیری نورالله‌ی و پاس او برای آزمون که در ادامه با پاس در عمق بلند او برای طارمی همراه شد تا او با یک کنترل زیبا خودش را در موقعیت تک به تک قرار دهد و با ضربه‌ای دقیق دروازه عراق را برای بار دوم باز کند.

۳-۰ (دقیقه ۹۰- ایران) - فرار انصاری‌فرد از سمت چپ و ارسال بلند او برای قلی‌زاده که با کنترل خوب او و ضربه فنی‌اش گل سوم را برای ایران رقم زد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۸- روی یک همکاری تیمی، ارسال جهانبخش از سمت راست در محوطه جریمه با ضربه سر آزمون همراه شد اما توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۲- در موقعیتی خوب توپ در سمت راست به نورالله‌ی رسید و او با یک ارسال زمینی موقعیت شوتزنی خوبی برای سردار آزمون فراهم کرد اما ضربه آزمون را دروازه‌بان عراق به خوبی دفع کرد.

دقیقه ۴۷- روی یک ضربه ایستگاهی ارسال عراقی‌ها در محوطه جریمه با ضربه سر مهند علی به گل تبدیل شد اما به دلیل آفساید گل پذیرفته نشد.

دقیقه ۶۷- ارسال سامان قدوس روی دروازه عراق با ضربه سر خلیل‌زاده همراه شد اما توپ در دستان دروازه‌بان عراق قرار گرفت.

اتفاق ویژه:

این پیروزی دومین پیروزی سنگین تیم ملی ایران پس از پیروزی ۴ بر صفر سالیان دور ملی پوشان کشورمان برابر عراق بود.

بهترین بازیکن:

مهدی طارمی در شبی که یک گل و یک پاس گل داشت بهترین بازیکن این دیدار بود.

کد خبر 520429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.