گونه جدیدی از کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده است

عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفت: در حالی که بیشتر تمرکز جهان بر روی واریانت دلتا ویروس کرونا است، واریانت جدیدی در آفریقای جنوبی شناسایی شده که در حال حاضر از آن به عنوان واریانت C.1.2 یاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا ناجی در اینستاگرام خود نوشت:

"در حالی که بیشتر تمرکز جهان بر روی واریانت دلتا ویروس کرونا می‌باشد، واریانت جدیدی در آفریقای جنوبی شناسایی شده است.

در حال حاضر از آن به عنوان واریانت C.1.2 یاد می‌شود ، اما هنوز مورد توجه سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیست، اما با توجه به تعداد و انواع جهش‌های موجود در آن و سرعت رخ دادن جهش‌ها، توجه دانشمندان را به خود جلب کرده است.

واریانت C.1.2 از زمان ظهور نوع اصلی "وحشی" در چین یعنی ویروس ووهان، بیشترین جهش را در خود جای داده است. در مطالعه‌ای که توسط مؤسسه ملی بیماری‌های واگیر آفریقای جنوبی انجام شده است، می‌گوید واریانت C.1.2 برای اولین بار در استان‌های گوتنگ و مپومالانگا در مه ۲۰۲۱ شناسایی شد. از آن زمان در سایر استان‌های آفریقای جنوبی و همچنین در جمهوری دموکراتیک کنگو، موریس، نیوزلند، پرتغال و سوئیس نیز شناسایی شده است. جهش‌های متعددی در نسخه C.1.2 وجود دارد - و برخی از آنها ممکن است باعث انتقال بیشتر و حتی غلبه بر اثرات محافظتی واکسن شوند، اگرچه این اطلاعات می‌بایستی مورد تأیید رسمی قرار گیرد.

نگرانی اصلی در مورد نوع C.1.2 سرعت جهش و تعداد جهش‌های موجود در آن است. یکی دیگر از دلایلی که دانشمندان می‌خواهند C.1.2 را به دقت زیر نظر بگیرند این است که برخی از این جهش‌ها شبیه به جهش‌هایی است که به واریانت دلتا کمک کرده است تا به گونه‌ای غالب در جهان تبدیل شود، در حالی که برخی دیگر با آنچه که قبلاً مشاهده کردیم با واریانت بتا مطابقت دارد. هر زمان که این جهش‌ها در یک واریانت جدید مشاهده شود، مهم است که چگونگی گسترش و عملکرد آن را زیر نظر داشته باشید.

اگرچه فراوانی و شیوع واریانت C.1.2 هنوز در بین جمعیت آفریقای جنوبی پایین است، اما موجب نگرانی متخصصان و مقامات بهداشتی محلی و همچنین در سراسر جهان می‌باشد. دودمان C.1 در موج اول کووید در آفریقای جنوبی در اواسط ماه مه ۲۰۲۰ غالب شد. در حال حاضر، دلتا نوع غالب در آفریقای جنوبی و بیشتر جهان است. برای اینکه واریانت C.1.2 غالب شود باید با دلتا رقابت کند.

نکته نهایی این است که باید دید آیا C.1.2 واقعاً قابل انتقال تر از دلتا هست یا تا چه حدی می‌تواند بر پاسخ ایمنی ناشی از واکسن یا عفونت قبلی غلبه کند. برای تأیید خصوصیات انواع جهش‌های C.1.2 و مزایای احتمالی آنها، زمان و مطالعات آزمایشگاهی مفصلی لازم است. آنچه مهم و مسلم باقی می‌ماند این است که واکسیناسیون هنوز بهترین راه برای محافظت در برابر بیماری وخیم کووید و کاهش تعداد مرگ و میرهایی است که هنوز در سراسر جهان از این بیماری رخ می‌دهد. "

گونه جدیدی از کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده است

گونه جدیدی از کرونا در آفریقای جنوبی شناسایی شده است

کد خبر 520324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.