مواجه شدن دولت سیزدهم با واقعیت‌های جهان به نفع مردم خواهد بود

یک فعال سیاسی اصلاح طلب و سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان گفت: دولت باید برخی از ادبیات انتخاباتی‌اش را کنار بگذارد و بیشتر با واقعیت‌ها مواجه شود. مواجه شدن دولت سیزدهم با واقعیت‌های جهان بهتر و بیشتر به نفع مردم خواهد بود.

علی ناظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد مطالبات مردم از دولت سیزدهم، اظهار کرد: در این که مردم خواسته‌های معیشتی دارند تردیدی نیست، اما طی دو سال گذشته که کشور با معضل سلامت عمومی و بیماری کووید -۱۹ مواجه شده است، بحث سلامت از معیشت هم مهم‌تر بوده و از مدت‌ها پیش هم مشخص بود که این نیاز اساسی باید در الویت قرار بگیرد.

وی افزود: در ارتباط با بحث معیشت، دولت جدید باز هم باید مردم را در الویت قرار دهد. خواسته مردم این است که بتوانند آنچه در این سال‌ها به واسطه ارتباط بلاتکلیف و مناسبات نابسامانی که با کشورهای مختلف حتی کشورهای دوست پس از ترامپ داشته‌ایم، از بین رفته، بهبود پیدا کند که دولت جدید با این شعار سر کار نیامد.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان ادامه داد: دولت جدید با شعارهای راست‌گرایانه که بیشتر سمت و سوی تمرکز به درون و تأمین همه نیازها از طریق اتکا به داخل سر کار آمد؛ این شعارها در سال ۹۶ از جانب کاندیداهای ریاست جمهوری و رئیس جمهور فعلی نیز شنیده شد، اما دیدیم که چنین چیزی امکان ندارد. مشاهده شد که آقای رئیسی روز گذشته اذعان کرد ما نمی‌توانیم روی ظرفیت واکسن داخلی حساب کنیم. وقتی ما برای واکسن که آن همه تبلیغات برای آن انجام شد که همه کشورها سمت خرید واکسن رفتند، اما ما خودمان تولید کردیم؛ در ادامه نیز برای ساخت واکسن مسابقه راه انداختیم و نهایتاً دیدم که اتفاق چندان مثبتی هم نیفتاد.

ناظم‌زاده اضافه کرد: نگاه به درون این دولت بیشتر از روحانی است که با شعار تعامل بهتر با جهان وارد عمل شد. به نظر می‌رسد این دولت در شرایط خاصی قرار گرفته و باید برخی از ادبیات انتخاباتی‌اش را کنار بگذارد و بیشتر با واقعیت‌ها مواجه شود. مواجه شدن دولت سیزدهم با واقعیت‌های جهان بهتر و بیشتر به نفع مردم خواهد بود؛ شاید اینکه چه کسی بر سر کار نشسته در بازه کنونی برای مردم اهمیتی نداشته باشد، اما انتظارشان این است که بتوانند به راحتی به حداقل نیازهای خود به ویژه در حوزه درمان و معیشت دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: مردم خواهان مهار تورم هستند تا بتوانند شرایط بهتری پیدا کنند که این مهم تنها با فروش بیشتر نفت حاصل نخواهد شد. هواداران دولت مستقر طی هشت سال گذشته مرتباً به دولت اعلام می‌کردند که راه اداره کشور را به درستی طی نمی‌کند و حالا خود در عرصه محک هستند. آقای رئیسی شرایط بسیار سختی را پیش رو دارد. طبیعتاً هر جامعه‌ای در هر نقطه جهان در وهله اول به بهبود معیشت و وضعیت درمان احتیاج دارند و نیازهای بعدی در درجات پایین‌تر قرار می‌گیرد. به عقیده من با نزدیک شدن به زمان سال تحصیلی جدید، دولت با چالش جدی‌تری همراه خواهد شد.

سخنگوی شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اصفهان خاطرنشان کرد: دیدگاه توسعه پایدار در برنامه هیچ یک از وزرا دولت سیزدهم شنیده نشد و همان شعارهای همیشگی راستگریان مطرح شد. امیدوارم دولت جدید بتواند با واقعیت‌ها رو به رو شده و از فضای شعارزده و جوزدگی سیاسی خارج شود.

کد خبر 520293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.