انجام تست کرونا برای زائران اربعین قطعی است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد: زائران اربعین برای سفر هوایی نیازمند انجام تست پی. سی. آر ۷۲ ساعت قبل از پرواز هستند.

به گزارش ایمنا، محمد حسن ذیبخش درباره شرایط سفر هوایی به عراق در ایام اربعین، اظهار کرد: مسافران به مقصد شهرهای عراق در ایام اربعین باید ۷۲ ساعت قبل از پرواز تست پی. سی. آر منفی داشته باشند تا امکان سفر هوایی برای آنها فراهم شود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در پاسخ به این سوال که آیا عراق تنها مسافران واکسینه شده را در فرودگاه‌های خود می‌پذیرد، گفت: به همراه داشتن تست پی. سی. آر منفی برای ورود مسافران به عراق قطعی است اما در خصوص اینکه فقط مسافران واکسینه شده می‌توانند به همراه تست پی. سی. آر به عراق سفر کنند در حال رایزنی هستیم.

وی در خصوص وضعیت پروازها و فرودگاه‌های ایران در ایام اربعین برای جابجایی زائران، گفت: برای جابجایی ۳۰ هزار زائر اربعین که سهمیه امسال ایران است، ۴۰۰ پرواز به مقصد عتبات عالیات نیاز است که با توجه به پیش بینی کاهش سفرها به دلیل وجود ویروس کرونا پروازهای برنامه‌ای موجود می‌توانند این تعداد مسافر را جابه‌جا کنند.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری پروازهای اربعین از ۲۸ شهریور تا ۱۰ مهرماه از شش فرودگاه امام خمینی (ره)، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز و اصفهان انجام می‌شود و در صورت اضافه شدن فرودگاه‌های دیگر برای انجام پروازها، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی درباره تعیین قیمتِ ثابت برای بلیت پروازهای اربعین نیز افزود: برای کنترل قیمت بلیت هواپیما در ایام اربعین دو سیاست دنبال می‌شود که به زودی اعلام خواهد شد. هدف اصلی، عدم افزایش قیمت‌ها در ایام سفر به عراق است.

ذیبخش با تاکید بر اینکه عراق امسال ویزایِ فرودگاهی صادر نمی‌کند از تمام مسافران عراق خواست که قبل از خرید بلیت هواپیما، حتماً از اخذ ویزا مطمئن باشند تا در فرودگاه‌های نجف و بغداد سرگردان نشوند.

منبع: ایرنا

کد خبر 520275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.