استفاده از واکسن آسترازنکا در دوز دوم اسپوتنیک/۱۹ درصد بالای ۱۸ ساله‌ها واکسینه شدند

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان گفت: در روز گذشته حدود ۴۰ هزار نفر در مراکز واکسیناسیون استان اصفهان واکسینه شدند تاکنون حدود یک هزار و ۶۰۰ مادر باردار اصفهانی واکسینه شدند، واکسن آسترازنکا جایگزین دوز دوم اسپوتنیک وی شده است.

رضا فدایی در گفت‌گو با خبرنگار ایمنا، در خصوص آخرین وضعیت روند واکسیناسیون در استان اصفهان، اظهار کرد: تاکنون در استان اصفهان حدود یک میلیون و ۱۲۳ هزار نفر دوز اول و حدود ۶۷۱ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند، حدود ۳۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال استان اصفهان دوز اول واکسن کرونا و ۱۹ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال هم هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

واکسینه کردن ۱۶۰۰ مادر باردار

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۷۵ درصد سالمندان استان اصفهان واکسینه شدند، ادامه داد: در روز گذشته حدود ۴۰ هزار نفر در مراکز واکسیناسیون استان اصفهان واکسینه شدند و این آمار در روزهای آینده افزایش خواهد داشت، همچنین تاکنون حدود یک هزار و ۶۰۰ مادر باردار اصفهانی واکسینه شدند.

مسئول بیماری‌های واگیر مرکز بهداشت استان اصفهان با بیان اینکه واکسن‌های مصرفی از نوع سینوفارم، کووبرکت و آسترازنکا است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد واکسن آسترازنکا محدود است، همچنین بر اساس سند ملی واکسیناسیون در حال حاضر برای برخی مشاغل از جمله صنایع دارویی، غذایی، بهداشتی و متولدین سال‌های ۴۸ تا ۵۰ واکسیناسیون در حال انجام است، البته بیمارانی که بیماری مزمن دارند و زنان باردار نیز برای انجام واکسیناسیون در حال فراخوان شدن هستند.

تزریق روزانه ۳۰ هزار دوز واکسن در اصفهان

وی در خصوص تزریق دوز دوم واکسن اسپوتنیک وی، تصریح کرد: دوز دوم واکسن اسپوتنیک وی از روسیه تأمین نشد و بر این اساس وزارت بهداشت ابلاغ کرد، افرادی که دوز اول واکسن اسپوتنیک وی را تزریق کرده‌اند، به جای دوز دوم این واکسن باید واکسن آسترازنکا تزریق کنند، در اصفهان نیز این جایگزینی انجام می‌شود و برای دوز دوم واکسن اسپوتنیک وی از واکسن آسترازنکا استفاده می‌کنیم.

فدایی با تاکید بر اینکه به طور کلی روزانه حدود ۳۰ هزار دوز واکسن کرونا در اصفهان تزریق می‌شود، اضافه کرد: روز گذشته به دلیل انجام برنامه‌ریزی در برخی از مراکز چند ساعتی واکسن در دسترس نبود، اما این مسئله حل شد، واکسیناسیون دانشجویان علوم پزشکی در حال انجام است، اما در خصوص واکسیناسیون دانشجویان غیرپزشکی هنوز ابلاغی دریافت نکردیم و به محض شروع واکسیناسیون این گروه از دانشجویان اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر به تعداد کافی واکسن در دسترس است، افزود: لازم است افراد برای تسریع روند واکسیناسیون تنها با دریافت پیامک به مراکز مراجعه کنند و از مراجعه بدون پیامک خودداری کنند، چرا که باعث تجمع در مراکز خواهد شد و در حال حاضر در مراکز واکسیناسیون استان اصفهان امکان انجام روزانه ۵۰ الی ۶۰ هزار واکسیناسیون وجود دارد.

کد خبر 520243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    10 0
    دوز دوم اسپوتنیک‌ رو وارد کنین نگرانیم و بدون تحقیقات الکی نمیشه استرازنکا رو بجاش زد آقایی که دستور دادی آسترا بزنیم میشه بگی اثربخشی ترکیب اسپوتنیک و آسترازنکا چقدره!؟میشه بگی رو چند نفر آزمایش شده؟میشه بگی مقاله علمی اش کجاست؟